| کد خبر: 34595 |

خراسان رضوی رتبه دوم حمل و نقل هوایی کشور را در اختیار دارد

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر خراسان رضوی رتبه دوم حمل و نقل هوایی کشور را در اختیار دارد.
 
 محمدرضا اخوان عبداللهیان ظهر امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی راه‌های استان و راهداران با امام جمعه این شهر، اظهار داشت: در جلسات متعددی که با ستاندار محترم و در قالب این شورا برگزار شده است ما بر این شده‌ایم تا نحوه عبور و مرور زائرین به بهترین شکل صورت گیرد.
 
وی افزود: 31 سال است که در چنین روزی در 2 آذر سال 62  از پیام امام خمینی (ره) می‌گذرد و در همین زمان بود که تخلیه بارها از بنادر نخستین حرکتی بود که رانندگان این موضوع را لبیک گفتند.
 
اخوان عبداللهیان اظهار کرد: امروز استان خراسان رضوی چه در بحث حمل و نقل مسافر و کالا و یا صادرات و ترانزیت و حمل و نقل ریلی مقام اول را از آن خود دارد،  همچنین در بحث حمل و نقل هوایی مقام دوم کشوری از آن این استان است.
 
وی بیان کرد: امروز استان خراسان رضوی 20هزار و 488 کیلومتر راه دارد که 14 هزار آن راه روستایی و 6 هزار آن راه شهری است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی تصریح کرد: 870 کیلومتر از ابتدای امسال آسفالت حفاظتی کار شده است که به طور قطع در این راه یک رکورد بزرگ ثبت شده است و همه اذعان دارند ما در این راه یک حرکت بزرگ انجام داده ایم، و علی رغم مطالبات پیمانکار توانستیم در سطح کشور نیز پروژه های بزرگی انجام دهیم.
 
وی بیان کرد: امروز با بیش از 1400 کیلومتر راه روستایی و شهری که در نظر گرفته ایم با صراحت می توانیم بگوییم که خراسان رضوی به یک کارگاه بزرگ راه سازی در کشور تبدیل شده است.
 
اخوان عبداللهیان تصریح کرد: تا سال 95 باید تلفات ما به 622 نفر در سال برسد که این آمار در سال 92 852 نفر در سال بود  که خوشبختانه امسال با کاهش یک و نیم درصدی آن مواجه بودیم.
 
وی بیان کرد: از ابتدای آذر ماه سال جاری 1هزار 5 نفر  به راه های استان اعزام شده اند که تا 15 فروردین سال 94 در حالت آماده باش هستند تا به زائران پیاده و مسافران نوروزی خدمت رسانی انجام دهند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی تاکید کرد: این اعزام ها در قالب 196 اکیپ در 76 نقطه روستایی و 552 وسیله سبک و سنگین شکل گرفته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.