| کد خبر: 34561 |

آغاز ششمین همایش بین المللی قیر، آسفالت، عایق ها و ماشین آلات وابسته از فردا

تین نیوز |  معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پیامی به ششمین همایش بین المللی قیر، آسفالت، عایق ها و ماشین آلات وابسته، از صنعتگران فعال در این حوزه خواست در جهت توجه به الگوهای بهره ورانه مدیریت کشور، لحظه ای از تلاش برای روزآمد کردن نیروها، فرآیندها و محصولات خود غافل نشوند.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران،  مازیار حسینی در این پیام ضمن تاکید بر نقش همایش های علمی در ایجاد همفکری بیشتر میان تولیدکنندگان و متخصصان یادآور شد: مسیر آشتی صنعت و تحقیقات از دل همایش ها و نشست های علمی می گذرد و از آن مهمتر اینکه توسعه درون زای کشور علاوه بر این دو رکن اساسی، بدون ارشاد، همفکری و همدلی پیشکسوتان و اهل تجربه میسر نخواهد بود.  

دکتر حسینی با بیان آنکه افزایش قیمت قیر و به تبع آن هزینه تولید آسفالت طی سال های اخیر، اجرای روسازی های بتنی را به اقدامی اقتصادی نزدیک کرده است، گفت: به هر تقدیر حذف کامل رویه های آسفالتی و جایگزینی آن با رویه های سخت، امری تقریبا نامحتمل می نمایاند لذا نمی توان در مسیر تلاش برای بهبود کیفیت و دوام پروژه های روسازی و همچنین کاهش ضخامت و افزایش مقاومت لایه ها، خط پایانی را متصور شد. در واقع ملاحظات اقتصادی و ضرورت توجه به الگوهای بهره ورانه در مدیریت کشور ایجاب می کند که صنایع مرتبط با تولید قیر، آسفالت و عایق ها لحظه ای از تلاش برای روزآمد کردن نیروها، فرآیندها و محصولات خود غافل نشوند؛ امری که البته بدون تکیه بر تجربیات پیشکسوتان این صنعت از یک سو و دانش متخصصان و دانشگاهیان کشور از سوی دیگر محقق نخواهد شد.
 
در بخشی از این پیام آمده است: از زمانی که معبری در نزدیکی شهرری توسط مرحوم مهندس "احمد حامی" زیر پوششی از قیر و مصالح سنگی رفت تا زمانی که قیر و آسفالت به عنوان عایق به پشت بام منازل راه یافت و حتی تا به امروز که اجرای روکش های آسفالتی در پروژه های عمرانی با ملاحظه دقیق ترین جزئیات فنی همراه شده است، زندگی ما در شهرها و مراکز بزرگ جمعیتی متاثر از قیر، آسفالت، عایق ها و البته کیفیت این محصولات بوده است. اگرچه نمی توان پیرامون جزئیات نخستین پروژه های روسازی آسفالتی در کشور به دقت سخن گفت اما می توان با اطمینان اذعان کرد طی چند دهه ای که از تولد، رشد و بلوغ صنعت قیر و آسفالت می گذرد، کیفیت زندگی در شهرها و روستاهای کشور دگرگون شده است.
 
گفتنی است ششمین همایش بین المللی قیر، آسفالت، عایق ها و ماشین آلات وابسته از بیست و ششم لغایت بیست و هشتم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.