| کد خبر: 34558 |

برگزاری مانور اطفاء حریق کانتینر تحت فشار در بندر شهید رجایی

تین نیوز | مسئول مرکز HSE و آتش نشانی بندر شهید رجایی از برگزاری مانور آموزشی اطفاء حریق کانتینر تحت فشار در بزرگترین بندر تجاری کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، هوشنگ محمد رضایی در خصوص ضرورت برگزاری این مانور گفت: با توجه به تأثیر کانتینری شدن حمل و نقل دریایی در ارتقاء ایمنی کالا و خدمات، بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور در سالهای اخیر برنامه خود را بر توسعه حمل و نقل کانتینری متمرکز کرده است. 

وی افزود: حمل و نقل انواع کالاها از جمله محموله های خطرناک همواره با خطرات نشتی و آتش سوزی روبرو است. 

مسئول مرکز HSE و آتش نشانی بندر شهید رجایی ضمن اشاره به برگزاری مانور آموزشی اطفاء حریق کانتینر تحت فشار در این بندر، افزود: تمرینات عملی کنترل آتش سوزی کانتینرها، کنترل صدمات و خسارات احتمالی در اسکله از مراحل این مانور بود.

وی با تشریح سناریوی این مانور گفت: طی تماس مرکز HSE شرکت پورت اپراتور ترمینال دوم کانتینری بندر با آتش نشانی مبنی بر متورم شدن و نشت بخار از یک دستگاه کانتینر در محوطه این ترمینال، سریعا تیم آتش نشانی به محل اعزام شد.

محمد رضایی ادامه داد: تیم آتش نشانی پس از مشاهده شماره مشخصات کالا از مرکز، اطلاعات شیمیایی کالا  (MSDS)را درخواست کرد که شرکت اپراتور، اطلاعات را در اختیار تیم عملیاتی قرار داد و تیم آتش نشانی بر اساس دستورالعمل مقابله با نشت مواد خطرناک اقدام کرد.

به گفته وی، پس از اطمینان کامل از رفع کامل خطر، کانتینر توسط یک دستگاه ریچ استاکر و کشنده به محل امن منتقل و پایان عملیات توسط تیم آتش نشانی اعلام شد.

مسئول مرکز HSE و آتش نشانی بندر شهید رجایی بالا بردن ایمنی در ترمینال های کانتینری، افزایش آگاهی تیم های امداد و نجات و اپراتور پایانه های کانتینری، تمرین و ارتقا آمادگی نیروهای عملیاتی بندر برای کنترل نشت مواد خطرناک و حریق های کانتینری را از جمله اهداف برگزاری این مانور دانست و افزود: این مانورها به صورت دوره ای و سالانه در بنادر هرمزگان ادامه می یابد.

وی از خرید خودرو دارای تجهیزات بالابر در این بندر خبر داد و ادامه داد: این خودرو مدلVOLVO FMX370 تمام اتوماتیک مجهز به سیستم آب پاش خودکار است و با مخزن آب 3000 لیتری و ارتفاع بالابر 37 متری با چرخش 360 درجه و قابلیت حمل مصدوم از ارتفاع است.

وی در پایان یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 17 مانورآتش نشانی و امداد ونجات با همکاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی برگزار شده است که مانور اخیر جزء 6 مانور بزرگ و اختصاصی آتش نشانی بندر می باشد.

لازم به ذکر است، 100 نیروی آتش نشان، 5 ایستگاه آتش نشانی، 17 دستگاه کامیون آتش نشانی، یک دستگاه خودرو امداد و نجات و 3 دستگاه خودرو سبک از جمله امکانات و ظرفیت هایی می باشد که مرکز آتش نشانی بزرگترین بندر تجاری کشور از آن برخوردار است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.