| کد خبر: 34557 |

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

تفاوت در اجرای شناسنامه فنی ساختمان

تین نیوز | معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی شناسنامه فنی ملکی ساختمان را معتبرترین سند در شرایط بیمه ساختمان دانست و گفت: متاسفانه واقعیت این است آنچه که در قانون به عنوان شناسنامه فنی ملکی ساختمان تعیین شده است با آنچه که در حال حاضر اجرا می شود تفاوت بسیاری دارد.
 
پیروز حناچی در دومین همایش ملی شناسنامه فنی ملکی ساختمان ضمن این اعلام مطلب، اظهار کرد: دست اندرکاران صنعت ساختمان باید راه کیفیت و رسیدن به ساختمان‌های با کیفیت را در پیش گیرند.
 
حناچی با بیان این که جریان رقابت سالم در بازار صنعت ساختمان منجربه ارتقاء کیفیت می شود، افزود: رقابت سالم با مدیریت صحیح در شهرها و ساختمان سازی می تواند کیفیت را بالا برده و زحمات دست اندرکاران در این فضا را به درستی نمایان سازد.
 
وی با اشاره به اینکه در برخی از کشورها مهندسان ارشد و معتبر، به عنوان مهندسان امین در شرکت بیمه شناخته می شوند، گفت: ما در صنعت ساختمان باید با اتکا به تجربیات کشورهای پیشرفته راه کیفیت را پیش گیریم و با ایجاد فضای سالم رقابتی، فضای سالم و با کیفیتی را برای زندگی شهروندان به ارمغان آوریم.
 
حناچی با بیان اینکه با اجرای صحیح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان می تواند پروسه اجرای شناسنامه فنی ملکی ساختمان را واقعی کرد، گفت:به علاوه با جایگزین شدن Developer ها به جای بساز و بفروش های فعلی می توانیم به شهر با کیفیت و دارای ساختمان های مطلوب دست یابیم.
 
وی تاکید کرد: دولت وظیفه دارد مسیر جایگزین شدن Developer ها به جای بساز وبفروش ها را برای تولیدکننده های مسکن هموار کند تا Developer ها با مدیریت پروسه ساخت و ساز از ابتدا تا انتهای ساخت مسکن و ساختمان را با کیفیت طی کنند.
 
حناچی در ادامه به قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اشاره کرد و گفت: با وجودتلاش هایی که از سوی نهادهای اجرایی این قانون برای اجرای کامل آن صورت گرفته است، اما هنوز برخی از موارد آن تا به امروز اجرا نشده است.
 
وی ماده 4 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را یکی از موارد مسکوت از این قانون معرفی کرد و گفت: مسکوت ماندن این قانون باعث شده است تخصص و کیفیت کار عوامل فعال در حیطه ساخت و ساز برای بهره برداران ناشناس بماند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته شهرها برای ایجاد فضای مطلوب زندگی برای شهروندان رقابت سالم می کنند، گفت: حال ما باید از خود بپرسیم که شهرها و کلان شهرهای ما چه میزان با هم برای ایجاد فضای مناسب زندگی برای شهروندان تلاش می کنند؟
 
حناچی در ادامه گفت: با مقایسه جداول درآمد شهرها به این موضوع پی می بریم که متاسفانه در حال حاضر شهرها تنها برای کسب درآمد بیشتر برای شهرها با هم به رقابت می پردازند.
 
وی با تاکید بر این که بخشی از درآمد شهرها از طریق منابع ناسالم وناپایدار کسب می شود، ادامه داد: در این وضعیت کیفیت و ارتقاء فضای زندگی شهروندان فراموش شده و شهرها جوابگوی نیاز شهرها نیستند.
 
معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه خروجی رقابت شهرها در کسب درآمد بیشتر، تولید رانت می کند، گفت: در این شرایط با ایجاد شدن فضای ناسالم رقابتی میان شهرها، رسیدن به کیفیت به دست نمی آید و نگران شدن امری طبیعی است.
 
وی افزود: رقابت و ممیزی در صنعت ساختمان ما را به این نتیجه می رساند که رسیدن به کیفیت و کیفی سازی به سختی به دست می آید.
 
حناچی در بخشی از سخنان خود به آگاهی اشاره کرد و گفت: هدف مورد نظر ما این است که تفاوت ساختمان خوب و فنی در مقایسه با ساختمان های فاقد کیفیت مشخص شود که این موضوع با آگاهی هم دست اندرکاران و بهره برداران به دست می آید.
 
وی در پایان اظهار کرد: مشاوران املاک باید بدیهی ترین اطلاعات را از ساختمان در اختیار بهره برداران قرار دهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.