| کد خبر: 34484 |

اتوبوس‌های قراضه پای لنگ گردشگری خارجی

تین نیوز | هزاران کیلومتر را از آن سوی مرزها با کشتی‌های غول‌پیکر، هواپیماهای مدرن و قطارهای مجهز و شیک طی می‌کنند تا برسند به ایران، فقط به عشق این‌که فرصت پیش آمده برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کشورمان را از دست ندهند، اما وقتی چشم‌شان به اتوبوس‌های قراضه و رنگ و رو رفته می‌افتد که قراراست با آن از این شهر به آن شهر سفرکنند، ابروهایشان درهم می‌رود.
  
گفته می شود گردشگران خارجی طرفدار پر و پا قرص سفر با اتوبوس هستند، زیرا معتقدند این طور سفر کردن به اصطلاح خودمان هم فال است و هم تماشا، چون فرصت پیدا می کنند تا وقتی به مقصد برسند از مناظر زیبا و جاذبه های بکر مسیر نیز دیدن کنند، اما متاسفانه شرایط موجود طوری رقم خورده تا این فرصت حالا به تهدیدی برای گردشگری خارجی تبدیل شود.
 
این گلایه از سوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز مطرح می شود. به گفته ایرج ندیمی، ایمنی در وسایل حمل و نقل بین شهری موضوع مهمی است که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می گیرد.
 
او می گوید: برخی گردشگران خارجی هم به دلیل فرسوده بودن سیستم حمل و نقل بین شهری دوست ندارند با اتوبوس سفر کنند و این باید مورد توجه مسئولان گردشگری باشد چون کشور ما طبیعت زیبایی دارد که گردشگران خارجی آن را دوست دارند و در سفرهای بین شهری می توانند از آن لذت ببرند البته این نه فقط گلایه مجلسی ها بلکه موضوع مهمی است که فعالان حوزه گردشگری که سابقه چند ساله در آوردن تورهای گردشگران خارجی به ایران دارند، درباره آن ابراز نگرانی کرده اند که مبادا این وضع به ضرر آینده گردشگری کشورمان تمام شود.
 
اتوبوس های فرسوده که نه فقط ظاهر کهنه و زهوار در رفته ای دارند بلکه به دلیل این که عمرشان را کرده اند و با زحمت راننده سر پا نگه داشته شده اند، دائم در میان راه خراب می شوند و گاه راننده ها باید چند ساعتی با موتور آن سر و کله بزنند شاید بتواند دوباره آن را راه بیندازند و طبیعی است که تحمل این شرایط برای گردشگران خارجی غیرممکن است و آنها را کلافه می کند.
 
علاوه بر این دیده شده رانندگانی که روی اتوبوس های گردشگری به عنوان بلد راه، کار می کنند چندان به مسیرها آشنا نیستند، ضمن این که چندی است از گوشه و کنار نگرانی هایی نیز از سوی مسئولان جامعه تورگردان ها مبنی بر ایجاد برخی مزاحمت ها از سوی راننده یا کمک راننده برای گردشگران خارجی، مطرح شده که ادامه این اتفاق ها به صلاح وجهه گردشگری کشورمان نیست.
 
در شرایطی که آبروی گردشگری خارجی کشورمان به بهبود زیرساخت ها گره خورده است وجود این مشکلات، نظارت هرچه بیشتر از سوی سازمان گردشگری و اتحادیه ای را که اتوبوس های گردشگری زیر نظر آنها فعالیت می کنند، می طلبد تا فرصت مغتنمی که برای رشد گردشگری خارجی کشورمان فراهم شده در سایه بی توجهی ها از دست نرود.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.