| کد خبر: 34464 |

ساماندهی موسسات حمل و نقل مسافر کرمان ۵۰ درصد پیشرفت دارد

تین نیوز | ساماندهی 50 درصدی موسسات حمل و نقل مسافر کرمان، انفجار یک واحد مسکن مسکونی بر اثر نشت گاز و اتمام عملیات آسفالت پل زیرگذر با قدرت از جمله اخبار شهرداری کرمان است.
 
بار دیگر نشت گاز در شب‌های سرد پاییزی، موجب انفجار واحد مسکونی شد.
 
در ساعت 23 و 27 دقیقه روز گذشته، در پی تماس از سوی شهروندان با سامانه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان و اعلام انفجار یک واحد مسکونی، آتش‌نشانان ایستگاه‌های شمارهی سه و یک با خودروهای اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند.
 
در این حادثه، نشت گاز از بست شیلنگ و پراکنده‌شدن گاز در فضای منزل مسکونی، موجب انفجار شده بود که آتش‌نشانان بلا فاصله ضمن قطع جریان برق و گاز ساختمان، آتش را مهار کردند، اما شدت انفجار به حدی بود که موجب تخریب قسمت‌هایی از ساختمان‌های اطراف این واحد مسکونی شد.
 
متأسفانه این حادثه، دو مصدوم در پی داشت.
 
محمدحسین مؤمنی رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در این خصوص بار دیگر از شهروندان خواست، در هنگام نصب بخاری‌های گاز سوز و اجاق گاز، مسایل ایمنی را رعایت کنند.
 
ساماندهی موسسات حمل و نقل مسافر 50 درصد پیشرفت دارد
سرپرست واحد موسسات حمل و نقل مسافر درون شهری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان اعلام کرد: طرح ممیزی آژانس های تاکسی تلفنی سطح شهر کرمان باهمکاری استانداری و اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرکرمان در حال اجراست.
 
محمد سلطانی افزود: تاکنون بیش از 50 درصد از موسسات حمل و نقل مسافر ضمن مراجعه به سازمان تاکسیرانی، نسبت به ساماندهی موسسه خود و مسائلی از قبیل مشخص نمودن وضعیت مالکیت موسسه، معرفی مباشر آژانس، معرفی رانندگان فاقد اعتبار پروانه فعالیت جهت تمدید اعتبار و جابجایی دفتر موسسه اقدام کرده اند.
 
وی با قدردانی از مدیران موسساتی که با سازمان تاکسیرانی همکاری لازم را داشته اند، بر اجرای قوانین و مقررات حمل و نقل مسافر درون شهری تاکید و تصریح کرد: تمامی رانندگان فعال در آژانس های تاکسی تلفنی بدون استثناء طبق قوانین حمل و نقل، ملزم به دریافت پروانه تاکسیرانی ویژه فعالیت در موسسات هستند.
 
سرپرست واحد موسسات حمل و نقل مسافر درون شهری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان تصریح کرد: هیچ عاملی نباید دلیل بر فعالیت بدون مجوز رانندگان در آژانس های تاکسی تلفنی سطح شهر باشد، چرا که در مواردی مشاهده شده که رانندگان فعال در موسسات، نداشتن کارت سوخت ویژه موسسات را دلیل اقدام نکردن برای دریافت مجوز اعلام کره اند.
 
سلطانی با تاکید بر اینکه صدور کارت سوخت ویژه موسسات حمل و نقل مسافر توسط ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور برنامه ریزی و مدیریت می شود، گفت: این کارت به عنوان تسهیلاتی بوده که طبق سیاست های کلان حمل ونقل عمومی در اختیار رانندگان قرار می گرفته و رانندگان باید به این مطلب واقف باشند که این تسهیلات سوخت، ویژه خودرو بوده و هیچ ارتباطی با تایید صلاحیت شخص راننده جهت سرویس دهی به شهروندان ندارد.
 
وی گفت: تمامی اشخاصی که قصد فعالیت در آژانس های تاکسی تلفنی را دارند لازم است نسبت به اخذ تایید صلاحیت خود برای سرویس دهی در موسسات حمل ونقل مسافر اقدام نمایند.
 
سرپرست واحد موسسات حمل و نقل مسافر درون شهری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان در رابطه با تخلفات رانندگان موسسات افزود :مدیران موسساتی که رانندگان آنان مرتکب تخلف آیین نامه ای و یا انضباطی می شوند، در صورتی که راننده خاطی فاقد پروانه تاکسیرانی باشد شدت عمل این سازمان در برخورد قانونی با وی بیشترخواهد بود ودر صورت تکرار تخلف، به کمیته انضباطی سازمان معرفی خواهد شد.
 
سلطانی از تمامی شهروندان شریف کرمان دعوت نمود هرگونه انتقاد و پیشنهاد سازنده خود را از طریق سامانه پیامکی به اطلاع سازمان برسانند تا در جهت پیشبرد هر چه بهتر نحوه سرویس دهی موسسات اقدام لازم صورت گیرد.
 
اتمام عملیات آسفالت پل زیرگذر با قدرت
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری کرمان از اتمام عملیات آسفالت پل زیرگذر با قدرت در سال جاری خبر داد.
 
علی رحمانی ضمن اشاره به فعالیت های این سازمان در سال جاری گفت:همچنین عملیات زیرسازی و آسفالت محل تعریض بلوار شهید صدوقی بعد از پل راه آهن نیز آغاز شده است.
 
وی ادامه داد: این عملیات به میزان هزار و 700 متر در حال انجام بوده و به زودی با تلاش پرسنل این سازمان به اتمام می رسد.
 
رحمانی هدف از این اقدامات را بهسازی معابر و سهولت در امر عبور و مرور دانست و افزود: امیدواریم با انجام این گونه اقدامات گامی در جهت جلب رضایتمندی شهروندان و ساماندهی ساختارها و فضای شهری برداشته شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.