| کد خبر: 33377 |

افتتاح راه‌آهن جهشی در تجارت گلستان است

تین نیوز | معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، گفت: افتتاح راه آهن اینچه برون جهشی در تجارت استان است.
 
درویشعلی حسن‌زاده افزود: راه‌آهن یکی از راه‌های تجاری اساسی در دنیاست، و توسعه صادرات توسط حمل و نقل ریلی یکی از راه‌های برون رفت از رکود قلمداد می‌شود.
 
به گفته وی، مسیر جدید راه‌آهن اینچه برون به ترکمنستان و قزاقستان ضمن کوتاه کردن زمان و با انتقال حجم عظیمی از بار، هزینه مناسبی برای تاجران مرزی با ترکمنستان دارد.
 
وی اظهار داشت: افزایش سرعت انتقال و حجم کالاهای تجاری از مزیت‌های اصلی راه‌اندازی خط آهن اینچه برون است که به طور قطع می‌تواند تحول عظیمی در تجارت کشور، اقتصاد و اشتغالزایی استان گلستان داشته باشد.
 
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: تا کنون سختی انتقال غلات و مواد معدنی با صرف زمان زیاد مانع از رونق صنایع معدنی، واحدهای فولادی و کارخانه‌های آردسازی در استان بود که با وجود ظرفیت‌های صنعتی استان می‌توان از طریق این خط آهن با انتقال مواد خام معدنی به داخل کشور، صنایع فولادی را نیز در استان راه‌اندازی کرد.
 
حسن‌زاده افزود: هم‌چنین با روی آوردن به کشت برون مرزی غلات، در افزایش ظرفیت‌های خالی واحدهای تولید آرد که با وجود فعالیت 40 درصدی ظرفیت خود، سالانه بیش از یک میلیون تن صادرات آرد دارند، همت گمارد و صنایع تبدیلی را نیز در استان توسعه داد.
 
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان؛ کشورهای ترکمنستان، عراق، افغانستان و قزاقستان را از جمله بازارهای هدف صادراتی برشمرد و افزود: 10 قلم کالای اساسی تولیدی استان به این کشورها صادر می‌شود.
 
حسن‌زاده این اقلام را لبنیات، سازه‌های فلزی، مواد تولیدی با پایه پلی اتیلن، میلگرد، مرغ، رب گوجه فرنگی، خوراک دام و طیور، سیمان و گل و گیاه نام برد.
 
وی یادآور شد: بر اساس آمار هفت ماهه کل صادرات گلستان 212.2 میلیون دلار با رشد 31 درصدی نسبت به مشابه سال قبل است که نشان می‌دهد 20 درصد کل صادرات کشور به ترکمنستان از طریق استان گلستان انجام شده که نکته‌ای بارز در مزیت این استان برای توسعه حمل و نقل ریلی است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.