| کد خبر: 33296 |

جاده میناب - جاسک نیازمند استقرار پلیس راه / جولان قاچاقچیان سوخت در جاده

تین نیوز | عدم استقرار پاسگاه پلیس راه و عدم نصب دوربین های کنترل سرعت در مسیر جاده میناب سیریک و جاسک، به طول ۲۳۰کیلومتر ، باعث بروز تصادفات هولناک و تاخت و تاز قاچاقچیان سوخت و دام در این مسیر شده است.
 
بدون شک نقش و اهمیت پلیس راه و در کنار آن تجهیز جاده های ارتباطی به دوربین های کنترل سرعت و پایگاههای امداد و نجات جاده ای می تواند باعث افزایش ایمنی و سلامت رانندگان و مسافران در طول مسیر سفر باشد. نصب دوربین های کنترل سرعت در مسیر جاده ها ضمن ایجاد ترویج رانندگی با ایمنی در جاده باعث ترغیب رانندگان به داشتن سرعت مجاز می شود.
 
پلیس با دوربین مدیریت کند
حضور ماموران پلیس راه چه بواسطه گشت در مسیر جاده و چه استقرار در پاسگاه پلیس راه می تواند از حوادث جاده ای جلوگیری و در کاهش صدمات جانی و مالی به مسافران کمک شایانی باشد.
 
نبود پاسگاه پلیس و دوربین های کنترل سرعت در مسیر میناب - سیریک و جاسک باعث ایجاد نابسامانی برای رانندگان و مسافران و مردم شده است.
 
نصب و راه اندازی دوربین های کنترل سرعت و همچنین پاسگاه پلیس راه در جاده میناب - سیریک و جاسک در آرام سازی و مدیریت و کاهش حوادث رانندگی موثر و کار آمدی بسیاری دارد. از سویی استقرار ایستگاه پلیس راه در شهرستان سیریک می تواند این مسیر را مدیریت کند و با قاطعیت و با استفاده از تمام تجهیزات و امکانات موجود با رانندگان متخلف و همچنین با قاچاقچیان سوخت، کالا و دام که این منطقه را به مسیر ناامن برای مردم تبدیل کرده اند برخورد کند.
 
متاسفانه این جاده فاقد پلیس راه  است و در این مسیر فقط در ساعات خاص ماموران پلیس راه میناب گشت زنی می کنند.
 
از دیگر مشکلات و معضلات که به دلیل نبودپاسگاه پلیس در این مسیر وجود دارد عدم حضور به موقع ماموران در صحنه تصادفات است که مردم مجبور هستند وقت و هزینه زیادی را برای حضور این ماموران در صحنه صرف کنند، طی ماههای اخیر شاهد تصادفات هولناک در این مسیر بوده ایم که اکثر آنها قاچاقچیان سوخت و دام بوده و موجب کشته و مجروح شدن افرادی که در حاشیه جاده اسکان دارند شده اند.
 
 نبود پلیس راه فضای تاخت و تاز برای قاچاقچیان را باز کرده است
نبود پلیس راه در این شهرستان فضا برای تاخت و تاز ماشین های حامل قاچاق سوخت، دام، انسان و کالا نیز ایجاد کرده و این امر جان مردم این خطه را تهدید می کند.
 
قاچاقچیان در این مسیر در سایه نبود نظارت پلیس بدون دغدغه با سرعت های غیرمجاز رانندگی می کنند.
 
فرماندار سیریک گفت: قطعاًبا استقرار پاسگاه پلیس راه، حضور ماموران پلیس راه بیشتر می شود و مدیریت آنها بر این مسیر بیشتر و شاهد تصادفات کمتری خواهیم شد.
 
سعید الله مبارکی خواستار راه اندازی هرچه سریع تر پاسگاه پلیس راه در سیریک شد و اظهارداشت: پاسگاه پلیس راه در این محور از ضروریات شهرستان سیریک است.
 
وی عنوان کرد: مردم این شهرستان بابت کوچکترین کار اداری در رابطه با پلیس راه باید به پلیس راه میناب مراجعه کنند که برای آنها هزینه زیادی در بردارد.
 
وی داشتن پلیس راه حق مسلم مردم سیریک دانست و افزود: فرمانداری سیریک پیگیر احداث ساختمان برای پلیس راه برای این شهرستان است.
 
در همین خصوص رئیس اداره راه و شهر سازی سیریک گفت: طبق درخواست های صورت گرفته از سوی این اداره برای نصب دوربین های کنترل سرعت در این مسیر، پلیس راه استان هرمزگان گفته تا زمانی که مسیر بندرعباس تا جاسک دو بانده نباشد امکان نصب دوربین های کنترل سرعت نیست.
 
یاور بهرینی بیان داشت: برای احداث ساختمان پلیس راه در سیریک خیرین سیریکی قول ساخت ساختمان به وسعت ۵۰ متر مربع داده اند که زمین از سوی اداره راه و شهر سازی سیریک جانمایی شده است.
 
بهرینی با بیان اینکه جاده میناب سیریک و جاسک مسیری خلوت است اظهارداشت: در جاده های خلوت امکان نصب دوربین های کنترل سرعت به دلیل قیمت بالای آنها داده نمی شود.
 
وی اضافه کرد: این شهرستان نیاز به پلیس راه دارد که درخواستی مبنی بر احداث این ساختمان داده شده است و ما هم موظف هستیم فضای آن را ایجاد کنیم اما هنوز ساخت آن که به عهده خیرین گذاشته شده عملی نشده است.
 
بهرینی با مهم دانستن نقش پلیس راه در جاده ها گفت :جاده میناب سیریک از جاده های پرخطر است که نیاز به پلیس راه دارد و همه با پیگیری های خود هرچه سریع تر این مهم را به سرانجام برسانیم.
 
جاده میناب سیریک و جاسک به طول ۲۳۰ کیلومتر هیچگونه پاسگاه پلیس راهی و جود ندارد و این مسیر بدون نگهبان است و همین امر سبب شده رانندگان در این مسیر با سرعت زیادی رانندگی کنند که جان مردم این منطقه تهدید می کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.