| کد خبر: 32997 |

جمع‌آوری باک جاسازی شده خودروهای خروجی از مرز آستارا

تین نیوز | مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان از جمع‌آوری باک اضافه و جاسازی شده در خودروهای خروجی از مرز آستارا در راستای مبارزه با قاچاق سوخت خبر داد.
 
فردین چراجی با اشاره به تفاوت قابل ملاحظه نرخ سوخت در داخل و خارج از کشور اظهار کرد: نرخ سوخت در جمهوری آذربایجان به دلیل دریافت عوارض بیشتر از قیمت جهانی است.
 
وی به آسیب‌شناسی تفاوت نرخ سوخت در داخل و خارج از کشور اشاره کرد و افزود: آسیب‌ها در حوزه توزیع فهرست شده و برای هر کدام راهکاری ارائه شده است.
 
چراجی از اجرای طرح عرضه سوخت به صورت باک پر خودروهای خروجی در جایگاه مرز آستارا خبر داد و بیان کرد: طرح مذکور در راستای مصوبات ابلاغی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به استانداری‌های گیلان، آذربایجان شرقی و اردبیل هم‌مرز با جمهوری آذربایجان اجرایی شده است.
 
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان با بیان اینکه میزان سوخت داخل باک کامیون‌های ایرانی و خارجی خروجی از کشور اندازه‌گیری می‌شود، تصریح کرد: میزان سوخت داخل باک تمام خودروهای مسافربری طبق باک پر محاسبه شده و مبلغ آن براساس نرخ تعادلی مرزی دریافت می‌شود.
 
وی بر پرداخت حقوق سوخت داخل باک خودروهای خروجی از کشور به دولت تاکید کرد و گفت: بخشی از کامیون‌های خروجی از مرزها متعلق به دیگر کشورها است.
 
چراجی با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری باک اضافه و جاسازی شده در خودروهای خروجی از مرز آستارا، یادآور شد: طرح مذکور به منظور مبارزه با قاچاق سوخت و درآمدزایی ارزی برای کشور اجرایی شده است.
 
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان خاطرنشان کرد: بخشی از درآمد ناشی از باک پر خودروهای خروجی از مرز با تصویب هیئت دولت به استانداری‌ها پرداخت می‌شود.
 
وی نرخ سوخت در باک خودروهای خروجی از مرز را معادل 95 درصد نخستین جایگاه سوخت در خارج از مرز عنوان کرد و افزود: یارانه سوخت حق ایرانی است و نباید خارج از کشور برود.
 
چراجی با بیان اینکه چهار روش صادراتی سوخت در کارگروه پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی کشور مصوب شده است، اظهار کرد: صادرات سوخت به صورت رسمی به شرکت فرآورده‌های پخش نفتی ابلاغ شده و قانونی است.
 
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان خرده‌فروشی سوخت در بازارچه‌های رسمی مرزی را از جمله روش‌های صادرات سوخت در کشور اعلام کرد و گفت: مرزنشینان در استان‌های شرقی کشور با مراجعه به بازارچه‌های مرزی سوخت صادراتی خود را تهیه می‌کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.