| کد خبر: 32741 |

عضو انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ ضرورت اختصاص تسهیلات دولتی به شرکت های فعال ریلی

تین نیوز | یک عضو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته گفت: در همه جا برای خرید لوکوموتیو و توسعه از فاینانس و تسهیلات استفاده می شود و هیچ فعال بخش خصوصی به هیچ عنوان بدون دریافت تسهیلات لکوموتیو خریداری نخواهد کرد.

مجتبی لطفی، مدیر عامل شرکت البرز نیرو در گفتگو تین نیوز با بیان اینکه این شرکت قصد دارد برای دریافت تسهیلات اعطایی راه آهن از طریق صندوق توسعه ملی اقدام کند، اظهار کرد: شرکت های خصوصی برای توسعه نیازمند تسهیلات هستند لذا دولت برای توسعه حمل و نقل ریلی باید به شرکت های فعال تسهیلات ارائه دهد.

این عضو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته با بیان اینکه "در صورتی که این تسهیلات ارائه نشود، امکان توسعه برای شرکت های خصوصی وجود ندارد" بیان داشت: در همه جا برای خرید لکوموتیو و توسعه، از فاینانس و تسهیلات بانکی استفاده می شود؛ هیچ شرکت و فعال بخش خصوصی به هیچ عنوان نخواهد توانست بدون دریافت تسهیلات لکوموتیو خریداری کند چون دارای هزینه بسیار سنگین است.

این فعال حمل و نقل ریلی گفت: شرکت ما قصد دارد با دریافت تسهیلات به خرید لکوموتیو بپردازد که بخشی از خرید ما از شرکت مپنا است.

شایان ذکر است؛ مدیرعامل راه آهن کشور پیش از این با بیان اینکه یک میلیارد و 250 میلیون دلار سهم ریل از صندوق توسعه ملی است،‌ گفته بود "سهم پروژه های ریلی از صندوق توسعه ملی به بانک ها توزیع شده است و بیش از 10 بانک عامل برای ارائه این تسهیلات در نظر گرفته شده است که متقاضیان می توانند به این بانک های عامل مراجعه کنند."

گفتنی است البرز نیرو نخستین شرکت خصوصی در بخش لکوموتیو است و در چشم انداز خود بنادارد در نیمه اول سال آینده 10 درصد نیروی کشش کشور را در اختیار گیرد. این شرکت همچنین در مشارکت با شرکت های مپنا و سرمایه گذاری ایرانیان، شرکت الوند نیرو را بنیان نهاد. این شرکت هم اکنون دارای 26 دستگاه لکوموتیو است که بازسازی و راه اندازی آنها به عهده البرز نیرو است و همچنین در آینده از طریق شرکت های داخلی و خارجی لکوموتیوهای نو و روز آمد را تدارک خواهد دید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.