| کد خبر: 32689 |

آخرین وضعیت پروژه ساخت هواپیمای مسافربری ۱۵۰نفره از زبان ناظر پروژه

تین نیوز | ناظر پروژه طراحی هواپیمای مسافربری ۱۵۰نفره گفت: فاز طراحی مفهومی این پروژه تمام شده است و هم‌اکنون در مرحله فاز طراحی مقدماتی است.
 
علیرضا فاتح ناظر پروژه طراحی هواپیمای مسافربری درباره آخرین وضعیت طراحی هواپیمای مسافربری اظهار داشت: فاز طراحی مفهومی این پروژه تمام شده است و هم اکنون در مرحله فاز طراحی مقدماتی است.
 
وی با بیان اینکه طراحی هواپیما شامل سه بخش عمده طراحی مفهومی، طراحی مقدماتی و طراحی جزییات است، گفت: در فاز طراحی مفهومی شکل و ظاهر اولیه هواپیما و مباحث آنالیزهای اولیه برای بارگذاری هواپیما مورد توجه است و در فاز طراحی مقدماتی تحلیل‌های مهندسی روی آن اضافه می‌شود، نهایتاً هواپیما وارد طراحی جزییات می‌شود که در آن  قطعات بعضاً طراحی می‌شوند و بعد از آن هواپیما وارد پروازهای تست می‌شود.
 
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود این فاز طراحی هواپیما، 36 ماه به طول بینجامد.
 
ناظر پروژه درباره مشکلات اعتباری این پروژه نیز تصریح کرد: بحث اعتبارات همچنان از مشکلات اصلی و گلوگاه‌های این پروژه محسوب می‌شود که باید حمایت لازم از آن صورت بگیرد، البته قول‌هایی از سوی مسئولان سازمان صنایع هوایی و اعضای دولت داده شده است که امیدواریم به حل شدن این مسائل منجر شود.
 
ساخت هواپیمای 150نفره با همکاری 5 دانشگاه صنعتی اصفهان، علم و صنعت، پارک علم و فناوری فارس، دانشگاه صنعتی شریف و با نقش محوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری سازمان صنایع هوایی به‌عنوان مسئول پروژه در حال اقدام است. تعریف این پروژه 5ساله است و قرار است تا سال 96 به نتیجه بینجامد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کار شناس ارشد هواپیما 0 0

    جناب ناظر پروژه طراحی هواپیمای مسافربری ۱۵۰نفره ممکن است بفرمایید برای این هواپیما چه موتوری در نظر گرفته شده است؟ ایا قرار است موتور هم طراحی و سپس تولید شود؟ یا اینکه از موتور های روسی با ان سابقه سیاه استفاده شود؟ در این شرایط که نیمی از ناوگان هوای کشور به دلیل نبود موتور و عدم تعمیرات اساسی بواسطه تحریمهای اعمال شده از سوی سازندگان موتور هواپیما از قبیل GE, RR, P&W زمینگیر هستند چگونه برای این هواپیمای ۱۵۰ نفره موتوری متناسب با شرایط محیطی ایران ضمن حفظ ویژه گیهای مهندسی موتورهای پیشرفته توربوفن با تکنولوژی FADEC در نظر گرفته می شود. ایا کشور به این توانمندی پیچیده و گرانقدر طراحی وساخت موتور های هواپیماهای پیشرفته مسافری بری رسیده است؟ کاری نکنیم که همچون پروژه های گران و ز یان ده ایران ۱۴۰ جز خسارت مالی و جانی به کشور حاصلی نداشته باشد. قبل از طراحی و ساخت هواپیما بروید اول موتور را بررسی کنید و ببینید تکنو لوژی ساخت پره های قسمت HOT section موتور وجود دارد.