| کد خبر: 3234 |

معاون شهردار تهران خبر داد:

احداث۳۰ کیلومتر خط مترو اولویت اول حمل و نقل در سال ۹۳

تین نیوز | معاون شهردار تهران با اشاره به این كه ركورد حفر تونل مترو توسط دستگاه‌ های TBM، حدود 33 متر در یك روز است، اظهار كرد: نیمه جنوبی خط 3 مترو از مدتها پیش آماده بود و صرفاً منتظر ورود پله های برقی آن بودیم اما با توجه به این كه فرآیند ورود این تجهیزات به كشورمان به زمان بیشتری نیاز دارد، نسبت به افتتاح این خط بدون پله برقی اقدام خواهیم كرد.
به گزارش تین نیوز از معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران،سید جعفر تشكری هاشمی با بیان این كه اولین اولویت و مهم ترین پروژه حمل و نقلی تهران در سال 93 احداث 30 کیلومتر خطوط اولویت دار مترو است، تصریح كرد: با توجه به آلودگی هوا، مشكل ترافیك و محدودیت شبكه معابر، توسعه مترو در رأس برنامه‌های حمل و نقلی تهران قرار دارد.
وی با تأكید بر این كه برای سال 93 احداث 30 كیلومتر خط جدید مترو در دستور كار مدیریت شهری قرار دارد، اضافه كرد: این 30 كیلومتر شامل 18 كیلومتر بخش شمالی خط 3 مترو از مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تا شهرك قائم در شرق بزرگراه ارتش و 12 كیلومتر بخش‌هایی از خط 7 مترو در محورهای شهید نواب صفری و شهید چمران است.

افزایش یک میلیونی مسافران مترو با بهره برداری کامل از خط 3
معاون شهردار تهران با اشاره به این كه مترو در روزهای كاری هفته به طور متوسط 5/2 میلیون مسافر جابه جا می کند و البته ركورد سه میلیون جابه جایی نیز در برخی از روزها برای مترو به ثبت رسیده، اظهار كرد:‌ معمولاً مترو در روزهای یك شنبه و چهارشنبه بیشترین تعداد مسافران را دارد.
تشكری هاشمی با بیان این كه در صورت بهره‌برداری كامل از 37 كیلومتر خط 3 مترو و ایستگاه‌های این خط روزانه یك میلیون جابه جایی به تعداد جابه جایی های متروی تهران افزوده شود، تصریح كرد: هر گونه سرمایه گذاری در مترو صرفه‌جویی است و ظرف سه سال این سرمایه‌گذاری از محل صرفه‌جویی در مترو باز می گردد.
وی در پایان توسعه كیفی و كمی ناوگان حمل و نقل عمومی را راهكار عبور پایتخت از بحران ترافیك دانست و خاطرنشان كرد: به این منظور مدیریت شهری توسعه حمل و نقل عمومی با كیفیت، مطمئن، پاك، در دسترس و مقرون به صرفه و اقتصادی برای شهروندان را در دستور كار خود قرار داده است.

عبور دوچرخه های ایستگاه های دوچرخه سواری از مرز 10 هزار دستگاه
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این كه تعداد دوچرخه‌های ایستگاه‌های دوچرخه‌ سواری سطح شهر برای اولین بار از مرز 10 هزار دستگاه فراتر رفت، اظهار كرد: یک هزار نقطه به منظور ایجاد نقاط مبدأ یا مقصد و محورهای دوچرخه‌سواری در سطح شهر شناسایی شده‌اند.
 تشكری هاشمی با بیان این كه مترو با تدابیر شهردار محترم تهران از دوران ركودی که 8 سال پیش در آن قرار داشت خارج شده، تصریح كرد: در حال حاضر مترو در قله ساخت و ساز ایستاده و ظرفیت فنی و توان تخصصی مترو در اوج قرار دارد.
وی با تأكید بر این كه تنها مانع مترو محدودیت منابع مالی و مشكلات اخذ فاینانس است، اضافه كرد: در حال حاضر 4 دستگاه عظیم حفار تونل موسوم به TBM در تونل‌های مترو مشغول به كار می‌باشند كه هر کدام روزی 20 متر تونل حفر می‌كنند. 

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با تأكید بر این كه افزایش قیمت سوخت می تواند بر همه نیازمندی‌های جامعه مؤثر باشد، گفت: افزایش نرخ سوخت به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر نرخ ارائه انواع خدمات تأثیر می‌گذارد.
تشكری هاشمی افزود:‌ باید ساز و كاری اندیشیده شود تا فشار ناگهانی به مسافران و رانندگان بر اثر افزایش قیمت سوخت به حداقل میزان ممکن کاهش یابد.
وی با اشاره به این‌كه به منظور كاهش شوك ناگهانی ناشی از افزایش نرخ سوخت به مسافران و رانندگان راهكارهایی وجود دارد، اظهار كرد: یكی از این راه حل ها صرف نظر كردن از افزایش قیمت سوخت وسایل نقلیه عمومی اعم از اتوبوس و تاکسی است.
تشكری هاشمی با بیان این كه ثابت ماندن نرخ سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی، راهكاری است كه به استانداری تهران پیشنهاد نموده ایم، تصریح كرد: در این صورت آثار افزایش مستقیم قیمت سوخت بر نرخ كرایه‌ها را می توان كنترل نمود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.