| کد خبر: 31506 |

پروازهای عبوری از آسمان ایران تثبیت می‌شوند

تین نیوز | از تابستان امسال با توجه به بالا گرفتن برخی ناامنی‌ها در منطقه آسمان ایران با عنوان امن‌ترین فضای جایگزین به روی بسیاری از شرکت‌های خارجی باز شد؛ حالا که احتمال کاهش یافتن این ناآرامی‌ها بالا رفته است، ایران به دنبال تثبیت آمار بالای پروازهای عبوری است.
 
در حالی که تا سال‌های گذشته با وجود جایگاه جغرافیایی منحصربه فرد ایران در منطقه همچنان بسیاری از مسیرهای هوایی موجود در حریم هوایی کشور از بار ترافیکی محدودی برخوردار بودند، تعداد هواپیماهای عبوری از این مسیرها پایین‌تر از ظرفیتشان بود و در نتیجه ارزآوری پروازهای عبوری نسبت به زیربناهای موجود درصد پایین‌تری داشت.
 
هر چند در سال‌های جنگ تحمیلی با توجه به ناامن شدن فضای آسمان ایران تعداد پروازهای شرکت‌های بین المللی به عدد صفر نزدیک شد اما به گفته معاون شرکت فرودگاه‌های کشور با پایان یافتن جنگ دستگاه‌های ذیربط در ایران بسیج شده‌اند تا امکان جذب پروازهای خارجی را یکبار دیگر به وجود آورند. در سال‌های گذشته هر چند روند این پروازها همواره رو به افزایش بوده اما هرگز رقم بیشتر از 500 تا 600 پرواز ثبت نکرده بود اما از تابستان امسال با توجه به ناآرامی‌های عراق و حادثه در اوکراین تعداد پروازهای عبوری روزانه به بیش از 900 رسید و حتی از رکورد هزار پرواز نیز عبور کرد.
 
هرچند این روند در ماه‌های گذشته ادامه داشته اما به دنبال کاهش نفوذ داعش در سرزمین عراق احتمال بازگشت امنیت به منطقه پروازی این کشور نیز افزایش یافته و این نشان از آن دارد که اگر شرایط مدنظر شرکت‌های بین المللی فراهم نشود احتمال پایین آمدن تعدادی از این پروازها وجود دارد.
 
از این رو شرکت فرودگاه‌های کشور دست به کار شده تا با کاهش تعرفه پروازهای عبوری حتی با بازگشت امنیت به کشورهای منطقه نیز همچنان ایران را به انتخاب اصلی ایرلاین‌های خارجی تبدیل کند.
 
با توجه به ارزآوری بالایی که عبور هر پرواز خارجی از آسمان ایران دارد قطعا حفظ این روند رو به رشد کمک بسیاری به کسب درآمدهای هوانوردی برای صنعتی دارد که نیاز روز افزون آن به رشد بر کسی پوشیده نیست.
 
هر چند معاون شرکت فرودگاه‌ها از دادن نرخ دقیق تعرفه پروازهای عبوری که برخی از ایرلاین‌های خارجی را ناراضی کرده طفره رفت اما به نظر می رسد مسوولان هوایی ایران به این نتیجه رسیده‌اند که تثبیت پروازهای پر شمار فعلی به متناسب کردن نرخ پروازهای عبوری وابسته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بچه محل عبوری 0 0

    واقعیت قابل انکار نیست ما مطالب غیر قابل درج را خودمان می خوانیم ولو درج نشود

  • چسب فروش 0 0

    بخوانید برای افزایش دانش ادبیات فارسی خوب است در خصوص تثبیت ترافیک هم چون راه های علمی جواب نمی دهد گفتیم چسب دو قلو بیاورند و این ترافیک ها را روی فضا بچسبانیم تثبیت می شود تین نیوز هم ولو!!!!!۱ نخواند