| کد خبر: 31461 |

وزیرراه خواستار رفع موانع و تسهیل حمل ونقل بین ایران و هند شد

 وزیرراه و شهرسازی که برای شرکت در هیجدهمین اجلاس سران سازمان همکاری های جنوب آسیا (سارک) عازم کاتماندو نپال بود ،در دهلی نو با وزرای حمل و نقل جاده ای و بازرگانی هند دیدار و خواستار رفع موانع و تسهیل امور در بخش های حمل و نقل ریلی و کشتیرانی و توسعه همکاریهای بازرگانی بین دو کشور شد.

به گزارش تین نیوز  از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی در دیدار با 'نیتین گات کاری' وزیر حمل و نقل جاده ای، بزرگراه ها و کشتیرانی هندوستان با تاکید بر گسترش همکاری ها میان دو کشور در بخش های حمل و نقل و ترانزیت کالا بویژه ایجاد تسهیلات برای تجار و بازرگانان دو کشور، اظهار کرد: توسعه این همکاری ها می تواند علاوه بر تسهیل مراودات اقتصادی، منافع خوبی برای دو کشور به همراه داشته باشد.
 
'نیتین گات کارینیز' در این دیدار، از ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه یاد کرد و گفت: توسعه همکاری ها با ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما برای هرگونه همکاری و توسعه مناسبات در بخش های مختلف ترانزیتی و حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی، آمادگی داریم.
 
همچنین در این دیدار وزیر حمل و نقل جاده ای، بزرگراه ها و کشتیرانی هندوستان از آمادگی کشورش برای توسعه همکاری ها با ایران خبر داد و گفت: رویکرد دولت جدید هند توسعه همکاری ها با ایران می باشد و تلاش ما این است که ضمن جبران ضعف های گذشته، موانع موجود در توسعه روابط دو کشور را برطرف نماییم و به سوی دستیابی به منافع مشترک پیش برویم.
 
وی گفت: توسعه همکاری ها میان دو کشور می تواند مسیر را برای رسیدن به منافع مشترک بیشتر باز کند و این برای آینده هر دو کشور بسیار مفید خواهد بود.
 
آخوندی در دیدار با ' سیتا رامان ' وزیر بازرگانی و صنایع هند امکان استفاده از توانمندی های دو کشور در بخش های ترانزیت، حمل و نقل جاده ای و ریلی را مورد بررسی قرار دادند و ایجاد زمینه لازم برای توسعه همکاری های دو کشور در این بخش ها را خواستار شدند.
 
در این دیدار همچنین چگونگی ارتقای همکاری ها در بخش حمل و نقل بویژه حمل کالا از هند به مسیر بنادر ایران، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
 
بهره گیری از امکانات و توانمندی های هند برای توسعه مسیرهای ترانزیتی ایران به آسیای مرکزی، روسیه و اروپا و یافتن راه های مناسب برای توسعه تجارت میان دو کشور، از دیگر محورهای گفت و گوهای آخوندی و سیتا رامان بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ترانزیت 0 0

    ارتباط ریلی ایران و هند اکنون از طریق پاکستان وجود دارد ولی فعالیتی ندارد و باید با اعطای مشوقهایی پاکستان را برای فعال نمودن این مسیر ترغیب نمود تا حمل و نقثل بین ایران و هند و از هند به کشورهای منطقه به صورت ارزان و اقتصادی صورت گیرد.