| کد خبر: 31451 |

خطوط BRT برای رفع معضل ترافیکی زنجان راه اندازی شود

تین نیوز |  عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه با جاگذاری خطوط BRT از بار ترافیکی بافت مرکزی کاسته می‌شود، گفت: برای رفع معضل ترافیکی در زنجان بایدخطوط BRT راه‌اندازی شود.
 
اسماعیل دویران  با بیان اینکه مسیر تندرو در شهر زنجان وجود ندارد، اظهار کرد: نبود مسیر‌های تندرو سبب شده تا استفاده از خودروی شخصی افزایش یافته و به طبع آن بار ترافیکی بافت مرکزی نیز افزایش یابد.
 
وی با ابرازاینکه از 400 هزار نفر جمعیت شهر زنجان 280 هزار نفر در نیمه شمالی و مرزهای جنوبی سکونت دارند، عنوان کرد: مسیر رفت ‌و آمد این تعداد از شهروندان از کمربندی 22 بهمن است که با ایجاد خطوط BRT در این مسیراز بار ترافیکی کا‌سته می‌‌شود.
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان بیان کرد: هم اکنون از شهرک گلشهر تا خیابان سعدی شمالی که در بافت مرکزی قرار دارد 45 دقیقه طول می‌کشد در حالی که با ایجاد خطوط BRT این زمان به 6 دقیقه می‌رسد.
 
وی عامل اصلی افزایش بار ترافیک در بافت ‌مرکزی را وجود مطب‌های درمانی دانست و افزود: مطب‌های در‌مانی و ساختمان پزشکان موجود در بافت مرکزی باید به حاشیه شهر انتقال یابد.
 
دویران با اشاره به اینکه مطب‌های درمانی و ساختمان پزشکان موجود در بافت مرکزی بیشترین جاذب سفر درون شهری را دارند، تصریح کرد: اگر بتوانیم طبق فرمول ترافیکی مطب‌های درمانی را به پیرامون شهر انتقال دهیم در ساعت ترافیک 30 درصد ترا‌فیک بافت مرکزی کاهش می‌یابد.
 
وی خاطر نشان کرد: وجود مجتمع‌های تجاری و فروشگاه‌ها و غیره در بافت مرکزی در افزایش بار ترافیکی بی‌تاثیر نیست.
 
‌رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان به گره‌های ترافیکی شهر زنجان اشاره کرد و افزود: میدان مدرس، ارتش،تربیت که دراتوبان 22 بهمن قرار دارند ازجمله گره‌های ترافیکی شهر زنجان است.
 
وی خاطر نشان کرد: برای کاهش بار ترافیکی اتوبان 22 بهمن قرار است زیرگذر و رو گذر ایجاد شود.
 
دویران با اشاره به تدوین طرح جامع ترافیکی در شهر زنجان اظهار کرد: این طرح قرار بود سال گذشته تدوین شود ولی به دلیل ایراداتی که موجود تاکنون تدوین نشده است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.