| کد خبر: 31438 |

الحاق نخستین شناور RIB بنادر کشور به ناوگان جستجو و نجات دریایی هرمزگان

تین نیوز | معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از الحاق یک فروند شناور RIB  با کاربری تجسس و نجات دریایی به ناوگان دریایی این استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، نوفرستی دارا بودن GPS مکان یابی، VHF رادیویی و قدرت موتور 300 اسب بخار را از مشخصات این  شناور عنوان کرد و  گفت: این شناور با آبخور 3/0 متر، 5/8 متر طول و 4/3 متر عرض، توانایی امداد و نجات در ساحل  و نقاط کم عمق علاوه بر دریا را دارد.

این شناور اولین شناور RIB در بنادر کشور است و ظرفیت نجات همزمان 20 نفر را دارد.

وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد جستجو و نجات دریایی این شناور ادامه داد: دارا بودن سرعت 40 نات دریایی و امکان دریانوردی تا سرعت باد 35 نات از ویژگی های این شناور است.

نوفرستی ارتقای طرح های جستجو و نجات دریایی را از مهم ترین برنامه های اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان دانست و اظهار داشت:  با توجه به اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان حدود 75 درصد از شرایط اضطرار دریایی کشور را مدیریت می کند، توسعه ناوگان جستجو و نجات، ارتقائ خدمات همیار ناجی، هماهنگی با ارگانها، اموزشها و مانورها جهت افزایش توانمندی نیروی انسانی از برنامه های این اداره کل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته علاوه بر دو فروند ناجی جدید، 3 فروند شناور RIB پیشرفته دیگر نیز به ناوگان دریایی استان هرمزگان الحاق می شود.

وی درپایان از حمایتهای ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، پور رجبی معاون فنی اداره کل و آقای قادری مدیرکل حفاظت و ایمنی سازمان بنادر و رزازان مدیرکل فنی و نگهداری تجهیزات سازمان تشکر کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.