| کد خبر: 31395 |

تکمیل بزرگراه دیر - بوشهر نیازمند ۳۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

تین نیوز | معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: بزرگراه دیر به بوشهر با ۹۷ کیلومتر طول با مشارکت وزارت نفت در حال اجرا است که برای ۶۵ درصد باقی مانده به ۳هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
 
شاپور رستمی بعد از ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرایی بزرگراه دیر به بوشهر اظهار داشت:  این بزرگراه بهمن ماه سال 86 با تامین اعتبار از محل منابع شرکت ملی نفت ایران از سوی قرارگاه خاتم الانبیا اجرایی شده است.
 
وی با اشاره به نقش موثر بزرگراه بوشهر- دیر در حوزه‌های گوناگون تصریح کرد: بزرگراه  بوشهر- دیر از طرح‌های مهم استان بوشهر است که تاکنون 21 کیلومترآن به بهره‌برداری رسیده که لازم است برای تسریع در اجرای آن برنامه‌ریزی شود.
 
معاون امور عمرانی استاندار بوشهربا بیان اینکه این بزرگراه نقش مهمی در رونق مناطق ساحلی جنوبی استان بوشهر دارد خاطرنشان کرد: این بزرگراه با مشارکت و همکاری وزارت نفت، اجرا شده که تاکنون از 128 میلیارد تومان سهم وزارت نفت 860 میلیارد ریال برای ساخت بزرگراه بوشهر - دیر پرداخت شده است.
 
رستمی با بیان اینکه امسال 60 میلیارد ریال یگر به این طرح تخصیص یافته بیان کرد: تسریع در اجرای این بزرگراه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و لازم است که شرایط لازم برای اجرای این طرح فراهم شود.
 
وی با بیان اینکه بزرگراه بوشهر دیر اکنون 35 درصد پیشرفت دارد تاکید کرد: این بزرگراه فاصله مرکز استان با شهرستان دیر را نزدیک‌تر می‌کند و نقش بسیار مهمی در کاهش مسافت، کاهش مصرف انرژی،‌ توسطه حمل و نقل و جابجایی بار و مسافر دارد.
 
معاون امور عمرانی استاندار بوشهربا اشاره به اینکه تعهد استانی برای این بزرگراه 170 میلیارد تومان است تصریح کرد: 306 میلیارد تومان برای این مسیر 197 کیلومتری پیش بینی شده و این در حالی است که اکنون برای  تکمیل آن به 320 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 
رستمی، با اشاره به اینکه بزرگراه بوشهر- دیر در 14 قطعه طراحی شده افزود:  دراین مسیر5 پل بزرگ و 7 تقاطع غیر هم‌سطح طراحی شده است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.