تدوین آییننامه حقوق مسافران بخش هوایی
وبلاگ تین نیوز، علیرضا جهانگیریان | در هفت ماهه امسال میزان تأخیرات نسبت به هفت ماه سال گذشته 29 درصد کاهش یافته است که این کاهش تأخیرات در دو ماهه اخیر بیشتر بوده است. البته عوامل بسیاری در ایجاد تأخیرات پروازها وجود دارد که آب و هوا و اشکالات فنی از مهمترین دلایل تأخیرات به شمار میرود. در واقع در مواقع بارندگی، مه و گرد و غبار، خلبانان به دلیل حفظ ایمنی جان مسافران پروازها را به تأخیر میاندازند تا دید کافی ایجاد شود.
اشکالات فنی و نبود قطعات نیز از دیگر عوامل اصلی تأخیر به شمار میرود. البته باید توجه کرد که تحریمها باعث شده میزان قطعات هواپیما در ایران بسیار کم باشد و در صورتی که هواپیمایی در شهر یا کشوری دیگر دچار اشکلال شود باید قطعات لازم از ایران با پروازی دیگر رسانده شود و همین امر باعث تأخیرات هشت تا 10 ساعته میشود.
لازم به ذکر است که آییننامه حقوق مسافران نیز تدوین و در دو جلسه اخیر شورای عالی هواپیمایی مطرح شده و سریع آن را تصویب و احتمالا ظرف یک ماهه آینده این آییننامه اعلام عمومی میشود و مسافران وظایف خودشان را در قبال شرکتهای هواپیمایی متوجه میشوند.
همچنین در آخرین شورای عالی هواپیمایی، آییننامه جدیدی برای تأسیس و صدور مجوز شرکتهای ایرلاین هوایی تصویب شد و در آن شرایط بازرگانی ایرلاینها مشخص گردید. به هر حال در صورتی که ایرلاینها حقوق مسافران را رعایت نکنند به سرعت مجوز آنها را لغو یا تعلیق مینماییم.
برگرفته از خبر باشگاه خبرنگاران
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.