| کد خبر: 29702 |

توجه مردم به مسوولیت خود، طرحی نو در ایمنی راه هاست

تین نیوز | فلسفه اساسی از نامگذاری دهه ایمنی راه ها، اجتماعی و همگانی كردن این مساله است تا شاهد كاهش تلفات جاده ای باشیم.

به گزارش تین نیوز از اداره روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، عادل مصدقی وی با اشاره به اینكه عدم توجه مردم به مسوولیت ها و وظایف خود در راه ها، كار مسوولان دولتی را بسیار سخت می كند، گفت: امسال برای نخستین بار است كه 14 تا 25 آبان با دو شعار "هموطن، جان تو برای من مهمه" و "سهم من در ایمنی راه ها چیست؟" بعنوان 'دهه ایمنی راه ها و مسئولیت های ما' نامگذاری شده است.

مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان كرد: این اقدام كارگروه امور اجتماعی، آموزشی و فرهنگ ایمنی كشور با هدف توجه افكار عمومی به موضوع ایمنی و تقویت همكاری مردم و دولت در این زمینه صورت گرفته است.

مصدقی تصریح كرد: به همین دلیل با تعیین روز شماری برای این ایام، اقداماتی با همكاری اعضای كمیسیون ایمنی راه ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی متولی و مشاركت مردم در هر استان و شهرستان انجام می شود كه هدف آن، توجه و تقویت احساس مسوولیت آحاد مختلف مردم و مسوولان به موضوع مهم و ملی ایمنی حمل و نقل و كاهش حوادث و تلفات جاده ای می باشد.

وی ادامه داد: مسوولان امر از جمله وزیر محترم راه و شهرسازی نیز، طی سخنانی اعلام داشتند كه در این دهه باید بدنبال چگونگی تاثیر بر رفتار رانندگان و تغییر رفتار كاربران جاده از طریق مباحث روانشناسی و اجتماعی باشیم تا رفتار كاربران جاده ها به رفتاری آرام و كم خطر تبدیل شود.

مصدقی اظهارداشت: بنابراین ضروری است كه همه دست اندركاران و مردم كه مخاطبین اصلی ما هستند به مسوولیت های خود در این زمینه واقف شوند و برای كاهش تلفات و خسارات جاده ای، همه احساس مسوولیت كنند. مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان اضافه كرد: اداره كل راه و شهرسازی استان نیز بدنبال این است كه با تمهیدات لازم و انجام صحیح مسوولیت ها و با همكاری و مشاركت مسوولان و آحاد مختلف مردم این آمار را كاهش دهد.

مصدقی در پایان به عنوان خدمتگزار كوچك مردم، از هم استانی ها خواست كه احترام و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را فراموش نكنند و این مساله را در حین رانندگی سرلوحه كار خود قرار دهند كه تابلوها و علائم، زبان گویای راه ها هستند. وی ادامه داد: توصیه دیگرم این است كه با پذیرش و انجام صحیح مسوولیت های فردی و اجتماعی و توجه به توصیه های پلیس و مسوولین بخش راه، سعی كنند در حین رانندگی با آرامش بر رفتار خود كنترل داشته باشند و جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.

مصدقی همچنین از هم استانی ها خواست كه نوع نگاه خود را به مساله ایمنی در جاده ها تغییر دهند و خود را در برابر اجتماع و در قبال كارهایی كه انجام می دهند، مسوول بدانند و از رفتارهای پرخطر كه منجر به بروز خطراتی برای خود و دیگران می شود، بپرهیزند و با عملكرد صحیح خود بر نحوه رفتار دیگران نیز، موثر باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.