| کد خبر: 28922 |

با توسعه بندر چابهار تابوی ناامنی شکسته می شود

تین نیوز | نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش عمده کالاهای ترانزیتی و صادرات و واردات کشور از طریق این بندر انجام می‌شود.
 
یعقوب جدگال  گفت: موقعیت تجاری بندر چابهار همواره مورد توجه مسوولان نظام و به خصوص کشورهای همسایه قرار گرفته است. 

نماینده مردم چابهار از استقبال کم نظیر سرمایه گذاران خارجی و داخلی برای سرمایه گذاری در پروژه بزرگ پتروشیمی چابهار خبر داد و افزود: با ایجاد این پروژه انقلابی عظیم در بخش صنعت و اشتغال منطقه انجام خواهد شد. 

وی تاکید کرد: با توسعه این بندر استراتژیک تابوی نا امنی در استان باید شكسته شود.

جدگال با اذعان به اینكه تبلیغات لازم برای معرفی چابهار و توجیه گردشگران برای حضور در این منطقه انجام نشده است، گفت: معرفی این منطقه می بایست رسالت اصلی دولت در استان باشد.

نماینده مردم چابهار افزود: چابهار می تواند نقش مهمی در ترانزیت كالا داشته باشد و برای رونق دادن به فعالیت های ترانزیتی این منطقه راهی جز ایجاد خطوط ریلی نیست كه پروژه آن، در خوشبینانه ترین حالت، سه سال زمان می برد.

وی تصریح کرد: سواحل چابهار باید به قطب ورزشهای ساحلی و آبی، بیابانگردی، تپه نوردی، صید و ماهیگیری و طبیعت درمانی تبدیل شود تا تأثیر آن بر توسعه گردشگری ورزشی و توریسم استان احساس شود.

جدگال گفت: منطقه آزاد چابهار به دلیل داشتن شرایط ویژه جغرافیایی و آب و هوایی، توسعه زیرساخت های مجهز ورزشی از مزیت ها و توانمندیهای ورزشی و اقتصادی مناسبی برای رشد و توسعه بخش‌های گوناگون از جمله توانمندیهای توسعه و بهبود زیرساخت‌های ورزشی به منظور جلب و جذب گردشگر ورزشی برخوردار است که با وجود این پتانسیل ها و مزیت ها با تنگناها و مشکلاتی مواجه است که با ارائه راهکارهای علمی و کارشناسی می توان ضمن استفاده موثر و کارا از موقعیت جغرافیایی منطقه، اقدامات موثری در راستای توسعه اقتصادی و افزایش میزان اشتغال و سرمایه گذاری در منطقه به جهت رفع محرومیت زدایی و معرفی امکانات و مزیت های منطقه انجام داد.
 
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.