| کد خبر: 28686 |

جاده کارخانه سیمان مند دشتی حادثه خیز است / لزوم تعریض و بهبود وضعیت جاده دسترسی

تین نیوز | کارخانه سیمان مند دشتی از راه اصلی مناسبی برای تردد ماشین های سنگین برخوردار نیست که می طلبد اداره کل راه و شهرسازی از طریق اعتبارات ملی اهتمام ویژه ای به رفع این مشکل داشته باشد.
 
کارخانه سیمان مند دشتی علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز به بهره‌برداری نرسیده و در این مدت نیز اقدامات خوبی از سوی فرماندار شهرستان و نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته که امیدواریم هر چه زودتر این مشکل مرتفع شود.
 
در کنار این مهم، نیاز است که توجه جدی به زیرساخت‌های آن از جمله راه شود تا در آینده شاهد مشکلات و حوادث ناگوار در این حوزه نباشیم.
 
حد فاصل کارخانه سیمان تا شهر خورموج مرکز شهرستان 25 کیلومتر است که نیاز مبرم است این جاده دسترسی تعریض شود تا تردد ماشین های سنگین با مشکل روبرو نشود.
 
وقتی که کارخانه سیمان مند دشتی به بهره برداری رسید، روزانه شاهد تردد زیادی از ماشین های سنگین در این محور هستیم که جاده فعلی جوابگوی حجم این همه ماشین سنگین را ندارد که ضروریست اداره کل راه وشهرسازی از طریق اعتبارات ملی نسبت به تعریض آن اقدام نماید.
 
با وجود حجم بالای پروژه های نیمه تمام و مطالباتی در سطح شهرستان امکان تامین اعتبار از طریق اعتبارات شهرستانی دشوار است.
 
از طرفی این محور یکی از نقاط حادثه خیز شهرستان محسوب می‌شود و مسیر اصلی کامیون‌ها به منطقه دشت پلنگ در زمان برداشت محصولات کشاورزی است و تاکنون نیز حوادث زیادی در این مسیر رخ داده است.
 
اعتباری برای تعریض این محور در نظر گرفته نشده است
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتی اظهار داشت: فاصله شهر خورموج تا کارخانه 25 کیلومتر است که تعریض آن ضروری است.
 
علیرضا پور رضا افزود: اعتبار مورد نیاز برای تعریض این محور 100 میلیارد ریال است که تاکنون اعتباری برای این محور در نظر گرفته نشده است.
 
در پی جذب اعتبارات ملی برای اجرای این پروژه هستیم
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تاکنون پیگیری‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته و تلاش داریم از طریق اعتبارات ملی مبلغی به این پروژه تعلق گیرد.
 
حجت الاسلام سید محمد مهدی پور فاطمی افزود: بحمدالله اعتبارت ملی خوبی تاکنون به راه‌های شهرستان دشتی اختصاص داده شده که امیدواریم هر چه زودتر عملیات اجرایی  این پروژه آغاز شود.
 
رفع نقاط حادثه‌خیز دشتی در دستور کار است/افزایش اعتبارات بخش راه دشتی
فرماندار دشتی نیز با بیان اینکه امسال توجه ویژه ای به بخش راه‌های شهرستان شده به طوری که اعتبارات آن نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است، اظهار داشت: در سال جاری مبلغ 67 میلیارد ریال به راههای این شهرستان از محل اعتبارات تملک داراییها و تبصره 22 اختصاص یافته است.
 
غلامرضا مهرجو افزود: در حال حاضر تعریض محورهای کاکی به بادوله، کاکی به شیخیان،ناصری به شنبه و ورودی و خروجی شهر خورموج از مهمترین پروژه های در دست اجرا در شهرستان است.
 
وی تصریح کرد: محور ناصری به شنبه یکی از پروژه‌های حادثه خیز وترافیکی شهرستان است که امسال برای تسریع در این پروژه مبلغ 15 میلیارد ریال از محل تبصره 22 و هشت میلیارد ریال از توازن منطقه ای مصوب شده است و تاکنون نیز قطعه اول این پروژه به بهره برداری رسیده و قطعه دوم نیز از روستای امام آباد تا سنا در حال اجرا است که امیدوداریم هر چه زودتر به بهره برداری برسد.
 
مهرجو همچنین در خصوص تعریض محور خورموج به لاور شرقی نیز گفت: این محور یکی از نقاط حادثه خیز شهرستان است که امیدواریم هرچه زودتر این مسیر تعریض شود و همچنین اعتباری به منظور مطالعه این محور اختصاص یافته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.