| کد خبر: 28377 |

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با تین نیوز اعلام کرد:

◄ فاینانس و سهم ۵۰ درصدی دولت در ساخت مترو / خودکفایی شهرداری در بودجه، مستلزم افزایش اختیارات شوراها

تین نیوز | وجود کلمه «مجاز» در برنامه  پنجم توسعه کشور موجب شده تا روند توسعه ناوگان حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری و کمک‌های دولت برای توسعه مترو با مشکل مواجه شود. حال این سخن تا چه میزان تاثیر گذار در اختصاص بودجه به شهرداریه است دلیل آن را از عضو شورای شهر جویا شده ایم.

احمد دنیا مالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با تین نیوز، با بیان اینکه اساس بر آن است که شهرداری ها در بودجه به خودکفایی برسند، گفت: متاسفانه در بخش خودکفایی در شهرداری ها با تضاد خاصی روبرو هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در ارتباط با ایجاد درآمد در شهرداری ها اما، اختیارات لازم به شورای شهر داده نشده تا از این طریق دسترسی به این مهم تا حدی به سهولت انجام گیرد. چنانچه خواهان افزایش خودکفایی در شهرداری ها بویژه در کلان شهر تهران هستیم ناگزیر از افزایش اختیارات قانونی شورای شهر خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرها مشکلات زیر بنایی در بخش حمل ونقل وجود دارد، افزود: اکثر کارشناسان حوزه حمل و نقل در کشور بر این باور هستند که با افزایش بودجه دولتی در بخش شهری، قطعا تا میزان بسیار زیادی از آلاینده ها و ترافیک در شهرها کاسته می شود.

دنیا مالی با یاد آوری سال های نه چندان دور که بودجه دولتی به شهرداری ها تزریق می شد، گفت: طبق سنوات گذشته دولت اهتمام خود را در اختصاص بودجه به شهرداری ها به کار گرفته است اما تکالیف شهرداری بسیار و بودجه دولت، محدود است.

وی از دیدار اخیر اعضای شورای شهر با معاون اول رئیس جمهوری، تاکید کرد: پیش از این ملاقات نیز مهندس جهانگیری پیگیری های خوبی را در تخصیص بودجه به بخش شهرداری به انجام رسانده بود که بر اساس اعلام وی این تلاش ها کماکان ادامه خواهدداشت.

عضو شورای شهر با اشاره به دغدغه شورای شهر در توسعه ناوگان حمل و نقل شهری بویژه مترو، خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم تا از طریق ایجاد فاینانس با کشور چین به دلیل برخی تحریم ها، نسبت به تکمیل خطوط 6 و 7 اقدام شود. اقداماتی در این باره انجام شده و مراحل قانونی این کار نیز به خوبی در حال پیشرفت است.

وی با تاکید بر سهم 50 درصدی دولت در ساخت مترو، افزود: بر اساس قانون، دولت موظف به پرداخت 50 درصد از بودجه ساخت و تکمیل مترو بوده است و در صورت حادث شدن چنین اتفاقی، گام بلندی در توسعه حمل ونقل عمومی بر داشته خواهد شد.

دنیا مالی گفت: مسئله کاستی بودجه در بخش های مختلف حمل و نقل عمومی به وضوح قابل مشاهده است که با رویکرد ایجاد فاینانس به طور قطع به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.