| کد خبر: 27968 |

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفتگو با تین نیوز:

◄ مقاوم‌سازی و نصب سیستم‌های هوشمند در لایحه مدیریت بحران دیده شود

تین نیوز | رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تاکید کرد: طبق طرح دو فوریتی شورای شهر، شهرداری تهران باید ظرف 4 ماه به صورت فشرده لایحه مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، موارد اضطراری و دسترسی اقشار آسیب پذیر در مترو و زیرسطح شهر با درنظرگرفتن مقاوم سازی در ساخت و نصب سیستم های هوشمند در بهره برداری به شورا ارائه کند.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به پیشنهاد  و طرح دو فوریت تهیه لایحه مدیریت بحران،پدافند غیرعامل، موارد اضطراری و دسترسی اقشار آسیب پذیر در مترو از سوی شهرداری تهران اظهار داشت: به دلیل تعدد حوادث در مترو، حجم بالای استفاده از واگن های فعلی، عدم اضافه شدن واگن جدید و اورهال نشدن واگن های فعلی تهیه این لایحه ظرف مدت چهارماه پیشنهاد تهیه یک لایحه در این خصوص از سوی شهرداری تهران در شورا مطرح شد.

وی افزود: با ارائه این لایحه زحمات شهرداری تهران در قالب بسته و به صورت جمع بندی برای بررسی در اختیار شورا قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، با بیان اینکه "مترو یک صنعت مدرن، پیچیده و مورد نیاز شهری است"، تاکید کرد: مدیریت شهری باید سامانه مدیریت مترو را باتوجه به پیچیدگی آن تنظیم کند.

شاکری با توجه به مساله عدم آمادگی و هماهنگی کامل واحد های مختلف در  زمان بروز حادثه تصریح کرد: با وجود 300 کیلومتر مترو و 220 ایستگاه پس از پایان برنامه 5 ساله شهرداری تهران که علاوه بر شبکه مترو، پارکینگ  و مجتمع های تجاری زیر سطحی نیز در بر دارد، هماهنگی با پلیس و اورژانس از یک طرف و آمادگی اکیپ های مدیریت بحران شهرداری در زمان وقوع حادثه از الزامات است.

رئیس کمیته عمران در ادامه گفت: شهرداری تهران پس از چهارماه باید در لایحه خود دسترسی افراد آسیب پذیر شامل معلولین، جانبازان، سالمندان و خوردسالان به بیرون از مترو را بررسی و نقشه های لازم را به شورا ارائه کرده باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز "مبنی بر نقش لایحه پیشنهادی بر اعمال تغییرات در نحوه ساخت و مقاوم سازی در زمان تونلینگ و ساخت زیر سطح" گفت: این لایحه تنها شامل موارد مذکور نمی شود، بلکه باید طراحی، اجرا و بهره برداری مترو و سازه های زیر سطحی در آن لحاظ شود. به طوری که بیشترین بخش لایحه برای بخش ساخت و مقاوم سازی مترو و زیر سطح برای مقابله با بلایای طبیعی در نظر گرفته شود.

شاکری با اشاره به مواردمورد نظر در حوزه بهره برداری در زمان بروز حادثه خاطرنشان کرد: چگونگی خروج مسافران از واگن،سکو و ایستگاه، کنترل تهویه هوا، همچنین نحوه کنترل استرس به وجود آمده و رفتارهای غیر قابل پیش بینی مردم، از جمله موارد مورد نظر ما برای مشاهد در لایحه مذکور به شمار می رود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر بیان داشت: باید سیستم های نظارتی هوشمند کنترلی و هشدار دهنده در ایستگاه های مترو مانند تونل نیایش و پل صدر در نظر گرفته شود و  علاوه بر محسوس بودن آنها، مسافران، متوجه حضور افرادی برای هدایت و راهبری آنها در زمان بروز حادثه بشوند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پایان و با اشاره به هزینه های دستگاه های نظارت هوشمند در مترو یادآور شد: هزینه تمامی مباحث مطرح شده جزء هزینه های طراحی، ساخت و بهره برداری مترو به شمار می رود و جدا از آن نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    شما نماینده مردمی یا شهرداری آقای شاکری