| کد خبر: 27915 |

گردهمایی نمایندگان عملیاتی شرکت های هلی کوپتری در سازمان هواپیمایی کشوری

تین نیوز |  مدیركل دفتر عملیات پرواز سازمان هواپیمایی كشوری از برگزاری گردهمایی نمایندگان عملیاتی شركت های هلی كوپتری به منظور بررسی مشكلات و ارائه نقطه نظرات و سیاست های سازمان خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، مهدی علی عسگری اظهارداشت: یكی از وظایف مهم سازمان در اجرای انكس 6 و داكیومنت های وابسته (جلددوم انكس 14وHeliport Manual)، عملیات هلی كوپتری است كه بر این اساس سازمان موظف است با تدوین دستورالعمل های خاص به این مهم بپردازد.

وی افزود: به منظور اجرای این وظیفه در تاریخ 5/8/93 گردهمائی با حضور مدیران و متخصصین و خلبانان هلی كوپتر و نمایندگانی از شركت های هلی كوپتری ایران، تارا، نوید، پاسكو، البرز و... در دفتر عملیات پرواز تشكیل شد.

علی عسگری تصریح كرد: با توجه به رویكرد جدید سازمان در این خصوص اهم مسائل عملیاتی شركت های هلی كوپتری همانند پرواز در منطقه دریا، فعالیت پروازی در منطقه خلیج فارس و دریای مازندران كه در راستای فعالیت های نفتی صورت می پذیرد و همچنین بحث ناوگان هلی كوپتری و شرایط استفاده از خلبانان هلی كوپتری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیركل عملیات پرواز سازمان هواپیمایی كشوری گفت: فعالیت روز و شب و پرواز IFR و VFR با هلی كوپتر، بازنگری دستورالعمل های عملیاتی و قوانین و مقررات، مشكلات آموزشی خلبان، نوع آموزش در شركت های هلی كوپتری، كیفیت آموزشهایی كه لازم است خلبان هلی كوپتر بگذرانند، شرایط اساتید هلی كوپتری، استفاده از منتخبین (Designee) خلبان هلی كوپتر، فعالیت عملیاتی هلی كوپتری برای ماموریت های سایزمیك، تامین نیروی انسانی جوان برای خلبانی هلی كوپتری و عملیات امداد و نجات هلی كوپتری از دیگر موارد مطروحه در جلسه مذكور به شمار می رود.

وی افزود: همچنین با توجه به استقبال شركت كنندگان و اهمیت موضوعات مطروحه در جلسه، مقرر شد درجهت ارتقاء بهره وری و ایمنی در بخش هلی كوپتری این جلسات بصورت مستمر در سازمان تشكیل شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.