| کد خبر: 26275 |

تامین قطعات راه‌آهن همدان - سنندج به مشکل خورد / آخوندی فردا به مجلس توضیح می‌دهد

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که موضوع اخطار کارشناسان سازمان هواپیمایی درباره نقص فنی آنتونوف ۱۴۰ در جلسه با وزیر راه و شهرسازی مطرح شده است، گفت: آخوندی فردا برای توضیح درباره راه‌آهن همدان-سنندج به مجلس می‌آید.
 
علی‌نعمت چهاردولی اظهار کرد:‌ در جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم موضوع اخطار کارشناسان درباره نقص فنی آنتونوف 140 و تاکید بر عدم استفاده از آن بحث شد و مقرر شد گزارش نهایی در رابطه با این مسئله را رسماً به کمیسیون عمران اعلام کنند.
 
وی تصریح کرد:‌ احتمالا فردا وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران در این رابطه صحبت خواهد کرد، گرچه نمی‌دانم این موضوع در دستور کار کمیسیون باشد.
 
وی همچنین در رابطه راه‌آهن غرب گفت: این پروژه در حال انجام است، اما متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات عمرانی به شدت و قدرت قبلی نیست ولی با این حال ساخت این پروژه در حال پیگیری است.
 
عضو کمیسیون عمران  یادآور شد: آقای خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در رابطه با کُند شدن روند ساخت راه‌آهن همدان-سنندج از وزیر راه و شهرسازی سئوال دارد که فردا در کمیسیون مطرح خواهد شد.
 
چهاردولی با اشاره به دلیل کُند شدن این پروژه گفت: باید یک سری از قطعات ریلی از خارج تامین شود که متاسفانه در این ورود مقداری مشکل دارند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی دیروز مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از پیشرفت فیزیکی 28 درصدی ایستگاه ساوه و همدان راه‌آهن تهران-همدان خبر داده و گفته بود: 70 کیلومتر از این مسیر ریل‌گذاری شده است.
 
علی نورزاد با بیان این‌که پیشرفت فیزیکی زیرسازی این خط ریلی حدفاصل تهران-همدان حدود92 درصد است، افزود: راه آهن تهران-همدان- سنندج از طریق دو استان همدان و سنندج و همچنین ارتباط با مسیر راه آهن اراک- کرمانشاه- مرز خسروی در راستای اتصال شبکه ریلی ایران به کشور عراق از سال 1385 اجرایی شده است.
 
وی تاکید کرد: با احداث و تکمیل این مسیر، کریدور ریلی شرقی – غربی کشور برقرار و امکان حمل ترانزیت بار و مسافر در کریدور مذکور فراهم خواهد شد.
 
وی طول کل این طرح را حدود 420 کیلومتر اعلام و اضافه کرد: این خط ریلی در دو بخش تهران – همدان و همدان – سنندج تعریف شده که حد فاصل تهران – همدان در قالب 5 قطعه و12 ایستگاه شامل یک ایستگاه تشکیلاتی در همدان و سه ایستگاه مسافری در شهرهای ساوه، فامنین و نوبران در دست اجرا است.
 
نورزاد خاطرنشان کرد: حدفاصل همدان – سنندج نیز مسیر پس از عبور از دشت های حاصل خیز همدان و شهر بهار و ارتفاعات قره داغ و آق بلاغ در منطقه داشبلاغ وارد حوزه استحفاظی استان کردستان شده و با عبور از دشت‌های مزروعی قروه و دهگلان به ایستگاه سنندج می رسد که این بخش در 3 قطعه اجرایی با 7 ایستگاه تعریف شده که پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی آن 50 درصد است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.