| کد خبر: 256082 |

در صورت اصلاح نشدن مسیرها، راه دسترسی به معادن پُرخطر اصفهان مسدود می شود

اگر تا پایان خرداد سالجاری مُصوبه ایمن سازی راه های پُرخطر اجرایی نشود، راه دسترسی معادن پُرخطر استان مسدود خواهد شد.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان هشدار داد: اگر تا پایان خرداد سالجاری مُصوبه ایمن سازی راه های پُرخطر اجرایی نشود، راه دسترسی معادن پُرخطر استان مسدود خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهران زینلیان، روز دوشنبه در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل در استانداری اصفهان افزود: بواسطه گستردگی معادن استان، حمل و نقل کامیون های فعال در این صنعت بصورت وسیع انجام می شود و همین موضوع نیز ایمنی مردم را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با توصیف ناامنی راه ها بعنوان خط قرمز مدیریت اصفهان یادآور شد: سال گذشته در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان مُصوب شد تا پنج نقطه بسیار مهم و خطرآفرین تا پایان سال ۱۴۰۱ و مابقی آنها تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲ ایمن سازی شود که اجرای این طرح آغاز شده است اما عملکرد آن قابل قبول نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد: اگر تا پایان خرداد سال جاری این مصوبه اجرایی نشود، راه دسترسی معادن پُرخطر استان مسدود شود.

وی خاطرنشان کرد: از مصوبات دیگر این کمیسیون، بررسی موارد مرتبط با مسیر دسترسی کارخانه ذوب آهن بود که مقرر شد طبق مصوبات گذشته کمیسیون، مسیر دسترسی به این کارخانه نیز اصلاح شود.

زینلیان ادامه داد: با توجه به مصوبات یاد شده در باره مسیر دسترسی ذوب آهن و به این دلیل که پیشرفت اصلاح این مسیر به اندازه کافی نبوده است مقرر شد که اگر تا پایان خرداد سال جاری مصوبه یاد شده به اجرا درنیاید، طبق نظر پلیس راهور در باره تصادفات حادث در این مسیر، میزان تقصیر ذوب آهن توسط پلیس به استانداری اعلام تا تضیقات مربوطه در ترددهای آن اعمال شود.

وی یادآور شد: حفظ و ارتقای ایمنی راه های استان جزو اولویت ها و اجرای کامل مُصوبات کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان مورد تأکید جدی ماست.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

این استان از ۸۵۰ معدن دارای پروانه بهره برداری برخوردار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.