| کد خبر: 255675 |

در جلسه مدیران عامل راه‌ آهن ایران و عراق انجام شد؛

امضای تفاهم نامه اقدامات عملیاتی پروژه ریلی شلمچه بصره؛ نهایی شدن نقشه مسیر خط آهن

مدیران عامل راه آهن ایران و عراق ضمن بازدید از راه آهن شلمچه- بصره از نردیک در جریان میزان پیشرفت این پروژه ریلی قرار گرفتند.

تین نیوز

مدیران عامل راه آهن ایران و عراق ضمن بازدید از راه آهن شلمچه- بصره از نردیک در جریان میزان پیشرفت این پروژه ریلی قرار گرفتند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان سفر و بازدید مدیر عامل و تیم فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تفاهم نامه اقدامات عملیاتی پروژه ریلی شلمچه- بصره در جلسه ای که با حضور مدیران عامل و مسئولین ارشد راه آهن های ایران و عراق و همچنین مقامات سیاسی در کنسولگری ایران در بصره تشکیل شد، به امضای طرفین رسید.

در جریان این سفر که در راستای تفاهم ماه گذشته بین وزرای راه و شهرسازی و حمل نقل دو کشور انجام شد، پس از برگزاری جلسه مشترک با تیم های فنی و سیاسی طرفین در مرز شلمچه ، مدیران عامل به همراه تیم فنی راه آهن بازدید از مسیر را آغاز کردند.

بازدید مدیران عامل راه آهن ایران و عراق از آخرین وضعیت پروژه ریلی شلمچه - بصره

در این بازدید، مسئولین راه آهن دو کشور با توجه به نقشه های مصوب و ارائه شده، از مرز شلمچه، سکوی مسافری جدید احداث شده در مرز شلمچه، مسیر مطالعه شده از مرز تا اروند رود، زمین های دو طرف رود و بخش میانی آن (جزیر سندباد) در محل احداث پل و همچنین محل احداث ایستگاه جدید راه آهن بصره بازدید کردند.

به گزارش شرکت راه آهن، در ادامه پس از مذاکراتی که در کنسولگری ایران در بصره برگزار شد و حدود ۶ ساعت به طول انجامید، طرفین در خصوص مسیر دقیق عبور خط ریلی از شلمچه تا رودخانه اروند و از رودخانه تا ایستگاه قطار مربوطه، زمانبندی گام به گام اقدامات اجرایی احداث مسیر ریلی شلمچه بصره از جمله زمانبندی انجام عملیات مین روبی، زمان بندی انجام زیرسازی و روسازی خط ریلی از شلمچه تا اروندرود (شط العرب)، تحویل زمین جهت مطالعات پایه ها و سپس اجرای پل و .. . تفاهم کردند.

نقشه احداث مسیر نیز به عنوان پیوست این تفاهم نامه به امضای معاونین فنی طرفین رسید.

گفتنی است، در جریان برگزاری کمیسیون مشترک ایران و عراق در اسفندماه تفاهماتی میان دو کشور در حوزه ریلی به ویژه تسریع در احداث راه آهن شلمچه - بصره و همچنین اعلام آمادگی دو طرف برای اتصال ریلی از مرز خسروی انجام شده بود و دو کشور در خصوص راه اندازی مجدد قطار ترکیبی تهران-کربلا هم تفاهم کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حامد 2 6

    از تلاش سید میعاد صالحی برای ساخت راه آهن شلمچه به بصره تشکر میکنم. اجرت با جدت سید ، درد و بلات سر کسانی که ادعای تخصص در حوزه ریلی را دارند و از اهمیت ساخت راه آهن شلمچه به بصره غافل هستند.و می گویند تو تخصص نداری، از مدیریت شما همین بس که تلاش می‌کنید این خط آهن را بسازید.

  • ناشناس 7 0

    چند بار قرارداد این محور میبندیم !!


    من از وقتی که یادمه هر وزیر راه که آمده یکبار قرارداد این محور امضا کرده !


    بجای قلم و کاغذ ، کمی بیل و کلنگ می اوردند تا الان تمام شده بود. کلهم ۳۰ کیلومتر هست ،

    تونل قطار ۵۷ کیلومتری گوتهارد سوئیس طی چند سال تموم شد ، اما ۳۰ کیلومتر خط اهن شلمچه بصره هنوز سالی ۱ متر هم پیشرفت نکرده !!!


    فقط تنها اقدام ، امضای قرارداد های کاغذی بوده

  • ناشناس 6 0

    با سلام
    لطفا و در صورت امکان راه آهن متن موافقت نامه را منتشر کند تا شفاف شود که قرار است آورده دو طرف برای این پروژه چه باشد شنیده ها حاکی از این است که طرف عراقی همه چیز را به گردن طرف ایرانی انداخته و از قبول هزینه کرد سر باز زده است.

  • ناشناس 0 6

    مرحبا بر دکتر صالحی عزیز و همه تلاشگران ریلی

  • ناشناس 7 0

    به نظر میرسد این نمایش راه آهن شلمچه به بصره قرار نیست تمام شود ودر هر دوره وبرای هر مدیر عامنل تکرار می شود از صاحب محمدی شروع شد و در دوره آقایی و محمد زاده ورسولی ادامه یافت حالا ه قطار رسیده به دکتر صالحی که فکر کنم ششمین تفاهنامه را برای این پروژه امضا کرده است سوال اینست که تفاهنمامه های قبلی آیا اشکال داشت اصلا چرا طرف عراقی به آنها تکمین نکرد چه تضمیتی است که به این تفاهنامه تمکین کند اینکه اینقدر این شرایط را تبلغ میکنید آیا هدفی را دنبال می کند تعجب بر انگیز است وقتی شاهد هستیم که بیش از 10 مدیر ومعاون راه آهن راه می افتند که بروند بصره تا یک تفاهنامه امضا کنند مگر نمی شود متن را بصورت مجازی تایید کرد در بدنه کارشناسی و نهایتا دو تا سه نفر بروند برای تایید نهائی
    به کجا می رود این راه آهن ما با این مدیریت وجالب است که برخی برای حفظ جایگاه خود با این حرکت های غلط همراهی می کنند وبه به می گویند فرهنگ غلط چاپلوسی و هرچی رییس بگه درسته فرهنگ غلطی است که در حال نابود کردن راه آهن است.

  • ناشناس 2 0

    باسلام
    جهت اطلاع جناب آقای دکتر صالحی عرض میکنم که در عراق شرایط تصمیم گیری مانند ایران نیست خصوصا در این مورد خاص آنکسی که تصمیم میگیرد و اگر نخواهد هیچ پروژه ای در بصره انجام نخواهد شد شخص استاندار بصره است حرف اول را در بصره استاندار بصره می زند که به نظر ایشان در جلسات شما حضور نداشته اند ولذا عملیاتی شده این تفاهمنامه را بهتر است فراموش کنید اگر ایشان حضور داشتند وموافقت داشتند باز امیدی بود در غیر این صورت مانند ادوار گذشته شما وراه آهن سر کار هستید.