| کد خبر: 255654 |

بررسی روند تکمیل زیرساخت های بندر سیبه عراق به عنوان کریدور جدید آبی جنوب غرب ایران

در سفر جمعی از مسئولان ایرانی به عراق اعلام شد زیر ساخت های بندر سیبه بصره عراق بعنوان کریدور جدید آبی در رودخانه اروند در حال تکمیل است.

تین نیوز

در سفر جمعی از مسئولان ایرانی به عراق اعلام شد زیر ساخت های بندر سیبه بصره عراق بعنوان کریدور جدید آبی در رودخانه اروند در حال تکمیل است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شماری از مسئولان از جمله مدیر بنادر و دریانوردی آبادان ، محمد مولوی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ویژه آبادان و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در سفر به بصره عراق، آخرین روند تکمیل زیرساخت های بندر سیبه را برای برقراری ارتباط دریایی با بندر آبادان بررسی کردند.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در این بازدید اظهار کرد : اسکله سیبه در محدوده الواصلیه عراق قرار دارد و فاصله بندر آبادان تا بندر سیبه با شناور یدک کش یک مایل دریایی با مدت زمان ۷ دقیقه است که قطعاً در آینده نزدیک با شناور مسافربری این فاصله زمانی را کمتر می کنیم.

مالکی زاده با اشاره به راه اندازی خط دریایی آبادان-سیبه عراق، افزود: ظرفیت هایی در قالب گردشگری، مسافرت های دریایی، جا به جایی کالا و حتی ظرفیت گردشگری پزشکی از طریق این خط دریایی دیده شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان ادامه داد : افزایش و تسهیل  صادرات به عراق ، افزایش فعالان اقتصادی ایران در استان بصره و  همچنین جذب گردشگران عراقی در بخش سلامت و گردشگری از مزایای فعالیت دو بندر آبادان و بندر سیبه عراق است.

مالکی زاده خاطر نشان کرد: اینگونه که طرف عراقی اعلام کرد ، بندر سیبه بصره عراق در خردادماه ۱۴۰۲  فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

جاسم احمد ، مالک بندر سیبه عراق گفت: ساختمان گمرک و اداری بندر سیبه عراق به صورت کامل آماده شده و ساختمان این بندر ظرفیت پذیرش ۶۰۰ مسافر را دارد.

اسکله سیبه در محدوده الواصلیه عراق قرار دارد و فاصله بندر آبادان تا بندر سیبه با شناور یدک کش یک مایل دریایی برابر با ۷ دقیقه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.