| کد خبر: 255229 |

آغاز عملیات اجرایی ۲ قطعه بزرگراهی باند دوم محور دالکی به کنارتخته

معاون عمرانی استاندار بوشهر از آغاز عملیات اجرایی ۲ قطعه بزرگراهی باند دوم محور دالکی به کنارتخته خبر داد.

تین نیوز

معاون عمرانی استاندار بوشهر از آغاز عملیات اجرایی ۲ قطعه بزرگراهی باند دوم محور دالکی به کنارتخته خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، محمدهادی رستمیان در بازدید از محور دالکی به کنارتخته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احداث باند دوم محور دالکی به کنارتخته از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است که با توجه به پیگیری های استاندار، عملیات اجرایی این پروژه با تامین اعتبار قطعات الف و ب آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه سال ۹۷ آغاز به کار کرده یادآور شد: این محور با اعتبار ۶۲۵ میلیارد ریال در سال ۹۷ شروع به کار کرد و با پیشرفت حدود ۱۱ درصد تعطیل شده بود.

رستمیان افزود: ۱.۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۳۵۴ هزار متر مکعب خاکریزی، ۵۵۰ متر تونل و ۳ پل بزرگ از مشخصات پروژه است که اجرایی می شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر اضافه کرد: با پیگیری مجدانه استاندار بوشهر، با تامین اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، این طرح مهم در کمترین زمان ممکن، اجرایی و عملیاتی می شود.

وی ابراز داشت: قطعه الف باند دوم محور دالکی کنارتخته به طول ۱۱.۵ کیلومتر و قطعه دوم به طول ۶.۵ کیلومتر اجرایی می شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: معارضین حقیقی و تاسیساتی شامل تیر برق و فیبر نوری و روشنایی از موانع اجرایی باند دوم محور دالکی کنارتخته است که با پیگیری صورت گرفته، ان شاءالله با رفع موارد بزودی آغاز به کار خواهیم کرد.

وی افزود: با تکمیل این محور مهم و استراتژیک، مسیر ۲۹ کیلومتری به ۱۸ کیلومتر کاهش می یابد و در واقع ۱۱ کیلومتر این مسیر کوتاه تر می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه، چندین سال این پروژه تعطیل بوده است خاطر نشان کرد: این پروژه با مصوبه سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، در چند روز آینده مجددا استارت زده می شود.

رستمیان با اشاره به نقش بسیار مهم این محور گفت: با تکمیل این ۲ قطعه بزرگراهی، علاوه بر کاهش طول محور و اصلاح هندسی مسیر، شاهد کاهش تصادفات جاده ای و کاهش تلفات در این مسیر نیز خواهیم بود.

وی اضافه کرد: این محور از مسیرهای اصلی کشور به شمار می رود و مسیر اتصالی ۴ استان بوشهر، فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر ابراز داشت: تسریع در تکمیل و اتمام آن، نقش مهمی در سهولت رفت و آمد و ایمنی مسافران خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.