| کد خبر: 254898 |

امسال دو هزار اتوبوس به ناوگان حمل‌ ونقل شهری اضافه می‌ شود

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در سال جاری ۲ هزار دستگاه اتوبوس را به شبکه حمل ونقل شهری اضافه می شود که عمده این اتوبوس ها در شش ماهه اول سال وارد ناوگان می شوند.

تین نیوز

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در سال جاری ۲ هزار دستگاه اتوبوس را به شبکه حمل ونقل شهری اضافه می شود که عمده این اتوبوس ها در شش ماهه اول سال وارد ناوگان می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، جلال بهرامی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره این سوال که ناظر به بودجه چشمگیری که برای حمل ونقل عمومی تهران در نظر گرفته شده، چه برنامه هایی برای توسعه حمل ونقل شهری پیش بینی شده است، اظهار کرد: سهم معاونت حمل ونقل و ترافیک از بودجه امسال شهرداری تهران ۲۷ هزارمیلیارد تومان تعیین شده که ۳۶ درصد از کل بودجه شهرداری تهران است. به طور حتم افزایش بودجه باعث می شود اقدامات تحولی زیادی را در شهر انجام دهیم. 

بهرامی عنوان کرد: برنامه اصلی ما این است که بیش از ۹۰ درصد بودجه را به توسعه و نگهداری حمل ونقل عمومی اختصاص دهیم. در این راستا دو هدف را دنبال می کنیم؛ یکی طرح های زودبازده که شامل تقویت ناوگان اتوبوسرانی، ون و تاکسیرانی می شود. اولویت ما این است که در سال پیش رو در شش ماهه اول یک گام اساسی در تقویت سامانه اتوبوسرانی برداریم، بنابراین در نظر داریم که در سال جاری ۲ هزار دستگاه اتوبوس را به شبکه حمل ونقل شهری اضافه کنیم، اما طبق برنامه ریزی های انجام شده عمده این اتوبوس ها در شش ماهه اول سال به بهره برداری خواهند رسید.

معاون شهردار تهران درباره جایگزینی ا توبوس های فرسوده با اتوبوس های جدید عنوان کرد: شهر تهران حداقل ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد. با توجه به کمبود اتوبوسی که شهر تهران دارد، اتوبوس های جدید، اضافه و اتوبوس های قدیمی، اورهال و از آن ها نیز استفاده می شود. هر زمان که ظرفیت اتوبوس های شهری تکمیل شد و از این وضعیت اضطرار خارج شدیم، به مرور اتوبوس های قدیمی تر را از چرخه بهره برداری خارج خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.