| کد خبر: 254854 |

صنعت هواپیمایی به اصلاح قیمت بلیت احتیاج دارد

با وجود انتقادات برخی از نمایندگان مجلس نسبت به تغییر قیمت بلیت هواپیما به جهت رعایت حقوق مردم، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری معتقد است صنعت به این اصلاح احتیاج دارد و در غیر این صورت دچار مشکل جدی می شود.

تین نیوز

با وجود انتقادات برخی از نمایندگان مجلس نسبت به تغییر قیمت بلیت هواپیما به جهت رعایت حقوق مردم، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری معتقد است صنعت به این اصلاح احتیاج دارد و در غیر این صورت دچار مشکل جدی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، با وجود اصرار شرکت های هواپیمایی به افزایش قیمت بلیت پرواز، در حالی که در دو ماه گذشته ایرلاین ها به آب و آتش زدند تا تغییری در قیمت ها رخ دهد، این اتفاق رخ نداد و با وجود برخی کارشکنی ها که برخی از ایرلاین ها انجام دادند، در نهایت سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد هرگونه افزایش قیمت منوط به تصمیم ستاد تنظیم بازار است و با هر گران شدنی بدون تصویب ستاد تنظیم، برخورد خواهد شد.

شرکت های هواپیمایی تیر ماه ۱۴۰۰ اقدام به افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی کردند هرچند همان زمان اعلام کرد که این اقدام غیرقانونی است و درنهایت آبان ماه، قیمت بلیت پروازهای داخلی نسبت به آنچه که ایرلاین ها از ابتدای تیر ماه افزایش داده بودند حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد تا از اول آذر ۱۴۰۰، نرخ های جدید اعمال شود و از آن پس تا کنون، مصوبه ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده است.

محمد محمدی بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- چندی پیش در پاسخ به اینکه داستان افزایش قیمت بلیت هواپیما به کجا رسید، به ایسنا گفت: در این خصوص ما نظر سازمان و شورای عالی هواپیمایی و انجمن شرکت های هواپیمایی را تجمیع کردیم و ارائه دادیم و منتظر مصوبات ستاد تنظیم بازار هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به اینکه این افزایش قیمت چه زمانی رخ می دهد، گفت: کار کارشناسی برای قیمت ها انجام شده و هر زمان که ستاد تنظیم بازار ابلاغ کند، پس از تصویب قابل اجراست.

در عین حال محمدی بخش در آخرین اظهارات خود نیز درباره زمان افزایش قیمت بلیت و اینکه آیا این اتفاق تا پایان فروردین ماه رخ می دهد گفت که «صنعت به این اصلاح احتیاج دارد و در غیر این صورت دچار مشکل جدی می شود.»

پیش از این هم بخش خصوصی، انجمن شرکت های هواپیمایی و ایرلاین ها عنوان کرده بودند که در شرایط افزایش تورمی و معضلات شرکت ها، نیاز است که تغییر قیمت بلیت هرچه زودتر رخ دهد و حال باید دید در روزهای آینده، چه تصمیمی در این حوزه گرفته می شود و در نهایت ستاد تنظیم بازار چه زمانی به افزایش قیمت بلیت راضی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.