| کد خبر: 254767 |

◄ تابلوهای غیرمجاز در محورهای زنجان جمع آوری شد

با هدف رعایت قانون ایمنی راه ها، اداره سرمایه گذاری اداره کل راهداری زنجان اقدام به جمع آوری تابلوهای غیرمجاز در محورهای استان زنجان کرد.

تین نیوز

 

اداره سرمایه گذاری اداره کل راهداری زنجان، با هدف رعایت قانون ایمنی راه ها، اقدام به جمع آوری تابلوهای غیرمجاز در محورهای استان زنجان کرد.

به گزارش تین نیوز، رئیس اداره سرمایه گذاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان ضمن اشاره به جمع آوری 92 تابلوی غیر مجاز از سطح محورهای استان اعلام کرد: براساس قانون ایمنی راهها، نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه ها باید با مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی، حسن کلانتری گفت: براساس قانون ایمنی راه ها، نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه ها باید با مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با توجه به قوانین مربوطه چون مکان یابی صحیح محل نصب تابلو، فاصله از لبه جاده، حادثه خیز نبودن محل و... صورت گیرد.

وی، دلیل اصلی جمع آوری تابلوهای نصب شده در جاده ها را غیر مجاز بودن این تابلوها دانست و گفت: لازم است متقاضیان قبل از نصب تابلوهای تبلیغاتی در حاشیه راه ها نسبت به اخذ مجوز مطابق با استانداردهای لازم از اداره کل راهداری اقدام کنند.

کلانتری در ادامه تعداد تابلوهای تبلیغاتی نصب شده در سال ۱۴۰۱ را یک مورد عنوان کرد و افزود: برچیده شدن تابلوها غیر مجاز ضمن اینکه بهبود نمای بصری جاده های استان را در پی خواهد داشت.در کاهش بار ترافیک و تصادفات جاده ای نیز، تاثیرگذار است.

رییس اداره سرمایه گذاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه گاهی شاهد هستیم که برخی بدون توجه به قوانین و مقررات اقدام به نصب تابلوهایی اختصاصی در حاشیه راه ها می کنند، عنوان کرد: قطعا این اقدام آن ها سبب دیده نشدن تابلوهای علائم راه ها توسط رانندگان شده و در نتیجه با بروز اختلال در تردد ایمن وسایل نقلیه، منجر به سوانح رانندگی می شود.

کلانتری در ادامه تعداد تابلوهای اخطاری، انتظامی و راهنمای مسیر در راه های مواصلاتی استان را بالغ بر ۴۰ هزار عدد و ۷ هزار متر مربع تابلوهای اطلاعاتی و پیش آگاهی در ابعاد مختلف ذکر کرد و افزود: هر کدام از این تابلوها با هدف هدایت رانندگان به مسیری صحیح، افزایش ایمنی در جاده ها و کاهش خطرات جاده ای صورت می گیرد.

وی یاد آور شد: این اداره کل با تلاش ادارات تابعه ضمن اخذ حکم قضایی و همکاری نیروهای انتظامی استان به صورت مداوم اقدام به جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی غیر مجاز از حریم جاده های استان می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.