| کد خبر: 25422 |

رییس کمیته آموزش انجمن مهندسی دریایی در گفتگو با تین‌نیوز عنوان کرد:

◄ چند پیشنهاد به دولت برای حل مشکل بورسیه دانشجویان دریانوردی

تین نیوز | رییس کمیته آموزش و تحقیقات انجمن مهندسی دریایی، از پیگیری های این انجمن برای حل مشکل بورسیه دانشجویان دریانوردی خبر داد و گفت: یکی از راهکارهایی که ما در این باره پیشنهاد داده ایم این است که معاونت راهبردی ریاست جمهوری، ردیف بودجه به این رشته اختصاص دهد.

عباس نوبختی در گفتگو با تین نیوز با اشاره به هزینه های بالای آموزش دریانوردان اظهار کرد: پیشتر این قانون وجود داشت که دانشگاه ها برای دوره های دریایی، پذیرش دانشجو داشتند و برای آموزش های عملی هم، به خاطر این که هزینه ها بالاست، دانشجویان از طرف شرکت ها بورسیه می شدند.

نوبختی افزود: اما بعد از آنکه بازار کشتیرانی با رکود مواجه شد، شرکت ها پذیرش بورسیه را متوقف کردند و منبع تغذیه دانشگاه در این زمینه قطع شد، به همین دلیل دانشگاه ها به طور کلی پذیرش دانشجو در این بخش را تعطیل کردند.

عضو هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی در بیان پیگیری های انجام شده درباره پذیرش دانشجویان دریانوردی گفت: یکی از راهکارهایی که ما در این باره پیشنهاد داده ایم این است که معاونت راهبردی ریاست جمهوری، ردیف بودجه به این رشته اختصاص دهد و همانطور که رشته های گران دیگری مانند پزشکی مورد حمایت دولت قرار می گیرد، هزینه های دریانوردی نیز پرداخت شود.

به گفته وی، دانشگاه چابهار در حال پیگیری این موضوع است.

نوبختی افزود: یک پیشنهاد دیگر هم این است که دانشگاه ها در این رشته ها پذیرش انجام دهند و نهایتا مدرک کارشناسی به دانشجویان داده شود و وقتی فرد فارغ التحصیل برای کار در شرکتی (دولتی یا خصوصی) مشغول شد، همزمان با شروع کار، دوره های آموزشی ویژه را هم بگذراند تا مدارکش کامل شود؛ این یک راه حل میانه است که در حال پیگیری آن هستیم.

رییس کمیته آموزش و تحقیقات انجمن مهندسی دریایی ادامه داد: یکی از ایرادات روش قبلی این بود که فقط شرکت های بزرگ مانند کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و نفتکش قادر بودند دانشجوها را بورسیه کنند اما در بخش خصوصی کسی قادر به انجام این کار نبود؛ در حالی که همواره می گوییم بخش خصوصی باید در اقتصاد نقش داشته باشد.

وی اضافه کرد: بنابراین در این جا وظیفه وزارت علوم است که متناسب با برنامه پیشرفتی که برای کشور تدوین شده دانشجو تربیت کند؛ در حال پیگیری این موضوع از طریق وزارتخانه هستیم و امیدواریم در این دوره وزارتخانه (دولت یازدهم) به نتیجه برسیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.