| کد خبر: 253689 |

رشد ۴۰ درصدی توسعه ناوگان ریلی در سال ۱۴۰۱

مدیر عامل شرکت راه‌ آهن گفت: با ورود ۶۶۰ دستگاه ناوگان ریلی جدید در سال ۱۴۰۱ به رشد ۴۰ درصدی نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ و نقل ریلی دست یافتیم.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت راه آهن گفت: با ورود ۶۶۰ دستگاه ناوگان ریلی جدید در سال ۱۴۰۱ به رشد ۴۰ درصدی نوسازی و توسعه ناوگان حمل ونقل ریلی دست یافتیم.

ورود ۵۰۰ دستگاه لکوموتیو و واگن نو و بازسازی شده به ناوگان ریلی کشور

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم بهره برداری از ۵۰۰ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی شده که در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد، ضمن قدردانی از ۱۲ شرکت تولید کننده و ۱۷ شرکت سرمایه گذار و بهره بردار از دو رکورد ریلی خبر داد و گفت:  در ۳ ماهه چهارم سال ۱۴۰۱ با تولید کاملا داخلی و سرمایه گذاری بخش خصوصی شاهد ورود ۵۰۰ دستگاه ناوگان شامل ۱۵ لکوموتیو ، ۳۲ واگن مسافری و بیش از ۴۵۰ واگن باری نو به ناوگان ریلی هستیم که بخش هایی از آن ها دانش بنیان هستند.

وی افزود: با رسیدن به تولید ۶۶۰ دستگاه ناوگان، رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته در حمل ونقل ریلی را شاهد هستیم.

صالحی خاطر نشان کرد: رکورد قبلی جابجایی ریلی مسافر مربوط به سال ۱۳۸۹ و با جابجایی ۲۸ میلیون و ۸۱۰ هزار نفر مسافر در آن سال بود.

وی افزود: امروز علی رغم وجود ۲ هزار میلیارد تومان بدهی در حوزه لکوموتیو و ۳ هزار میلیارد تومان بدهی در حوزه تعمیرات بجای مانده از دولت قبل، در سال ۱۴۰۱ با عبور از جابجایی ۲۹ میلیون نفر مسافر رکورد جدیدی در تاریخ حمل ونقل ریلی ثبت شد.

صالحی از رشد ۴۲ درصدی جابجایی مسافر نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: در همین شرایط ۲۰ درصد کاهش تاخیرات قطارها را تجربه کردیم.

وی با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی در حوزه ناوگان حمل ونقل ریلی به ماده ۱۲ اشاره کرد و گفت: مزایایی که از قبل صرفه جویی انرژی در حمل ونقل ریلی می تواند مجددا در این حوزه استفاده شده و رونق حمل ونقل ریلی را به دنبال داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.