| کد خبر: 253497 |

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

حذف ۷ نقطه پرحادثه از جاده های استان اصفهان

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان با هدف ارتقاء سطح کیفی راه ها و رفع نقاط حادثه خیز برای استقبال از مسافران نوروزی ۱۴۰۲، هفت نقطه پرحادثه در سطح استان حذف شده است.

تین نیوز

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان با هدف ارتقاء سطح کیفی راه ها و رفع نقاط حادثه خیز برای استقبال از مسافران نوروزی ۱۴۰۲، هفت نقطه پرحادثه در سطح استان حذف شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری قرآن رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اقدامات شاخص انجام شده و در حال انجام جهت استقبال از مسافران نوروزی اظهار داشت: با هدف ارتقاء سطح کیفی راه ها و رفع نقاط حادثه خیز در حوزه مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تلاش ها و اقدامات ویژه ای بعمل آمده است.  

وی افزود: در این راستا با احداث تقاطع های غیرهمسطح، هفت نقطه پرحادثه در سطح استان حذف شده است.  

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: از دیگر اقدامات، احداث ۶۷ کیلومتر باند دوم و روکش آسفالت جهت جلوگیری از تصادفات رخ به رخ بوده همچنین ۱۵ کیلومتر نیوجرسی در سطح استان نصب شده است.  

وی ادامه داد: برای ایام نوروز هماهنگی های لازم با ستاد سفرهای نوروزی استان بعمل آمد تا جهت جلوگیری از ترددها، ترافیک و آلودگی هوا تورهای ویژه گردشگری با اختصاص اتوبوس هایی برای انتقال مسافران در نظر گرفته شود.  

قاری قرآن با اشاره به برگزاری مستمر جلسات شورای هماهنگی ویژه نوروز ۱۴۰۲ اذعان داشت: در این جلسات مصوب شد تا گروه های بازرسی از پایانه ها (جاده ای- راه آهن- فرودگاه) در ایام سفر تشکیل و به پایش عملکرد پایانه ها پرداخته شود.  

وی اضافه کرد: از دیگر تصمیمات اتخاذ شده شامل حضور نماینده پاسخگوی شرکت های هواپیمایی در فرودگاه ها جهت رفع مشکلات پرواز و پاسخگویی به مسافران، برنامه ریزی مناسب درتمامی ترمینال های حمل و نقل جاده ای، ریلی و فرودگاهی استان برای پذیرایی مسافران در زمان سحر و افطار در روزهای ماه مبارک رمضان و ظرفیت سازی جاده های پرتردد با عملیات های تعریض، ایمن سازی و اصلاحاتی جهت روانسازی ترافیک بوده است.  

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با توجه به مصادف شدن سفرهای نوروزی با ماه مبارک رمضان پیش بینی می شود که سفرها از ۲۰ اسفند۱۴۰۱ شروع شود که این استان آمادگی لازم در این خصوص را دارد.  

وی عنوان کرد: مطابق با هماهنگی های بعمل آمده نظارت بر بهداشت و کیفیت غذاها در پایانه ها با استفاده از حضور نماینده بهداشت نظارت بر فروش (گرانفرونشی) قرفه ها در پایانه ها برنامه ریزی شده است همچنین مقرر است دوربین های نظارتی جاده ای فعال سازی شود.  

قاری قرآن بیان داشت: برنامه ریزی جهت تعطیلی پروژه های راهسازی در محورهای پرتردد و آشکار سازی محوطه های کارگاهی بعمل آمده است همچنین برای اجرای برنامه پویش همراهان سفر ایمن در چهار ایستگاه بین راهی پرتردد استان هماهنگی شده است.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.