| کد خبر: 253491 |

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

بندرگاه چند منظوره خمیر به بهره برداری رسید

در راستای وعده وزیر راه و شهرسازی در خصوص بهره برداری از طرح های ویژه در حوزه بندری هرمزگان، بندرگاه چند منظوره خمیر به بهره برداری رسید.

تین نیوز

در راستای وعده وزیر راه و شهرسازی در خصوص بهره برداری از طرح های ویژه در حوزه بندری هرمزگان، بندرگاه چند منظوره خمیر به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در جریان سفر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان، بندرگاه چند منظوره خمیر به بهره برداری رسید.

بهره برداری از بندرگاه چند منظوره خمیر که شنبه بیستم اسفندماه سال جاری با حضور بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد، در راستای وعده وزیر راه و شهرسازی در خصوص بهره برداری از طرح های ویژه در حوزه بندری هرمزگان صورت گرفت.

بندرگاه خمیر به عنوان یکی از طرح های مهم و راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی با سرمایه گذاری یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال و با هدف تسهیل تجارت، رونق صادرات و واردات و ارتقای راندمان اقتصادی احداث شد.

فرآیند پهلودهی نخستین شناور بارج یدکش با ظرفیت ۲ هزار تن حاوی یکهزار و ۸۰۰ تن سنگ گچ صادراتی از بندرگاه تازه تأسیس بندرخمیر به شکل آزمایشی نیز با رعایت تمامی الزامات ایمنی ۱۹ بهمن ماه امسال با موفقیت انجام شد.

این طرح باتوجه به موقعیت معادن منطقه اثرگذاری زیادی در تخلیه و بارگیری موادمعدنی و فله و توسعه صادرات موادمعدنی دارد و همچنین موجب ایجاد اشتغال پایدار و رونق معیشت ساحل نشینان این منطقه می شود و برای ۷۰ نفر اشتغالزایی ایجاده کرده است.

این بندر چندمنظوره دارای چهار پست اسکله و ۱۷ هکتار مساحت پسکرانه با کاربری تجاری و مواد فله بوده است و ساخت اسکله به منظور پهلوگیری بارج پنج هزار تنی و لنج های ۲۰۰ و ۴۰۰ تنی را از دیگر اهداف این طرح بندری است.

بندر خمیر با دارا بودن ۲۹ معدن فعال و نزدیکی به صنایع مهمی همچون کارخانه های سیمان هرمزگان، گچ خمیر و شهرک های صنعتی، مستعدترین منطقه از نظر موادمعدنی در استان محسوب می شود و ظرفیت بالایی برای صادرات مصالح ساختمانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس که نیازمند مصالح و مواد اولیه ساختمانی هستند، را دارا است.

تنها بندری که در استان هرمزگان مجوز پیله وری دارد و یکی از ظرفیت های مهم بندری و دریایی در حوزه صادرات موادمعدنی استان هرمزگان به شمار می رود، بندرگاه چند منظوره خمیر است.

این بندر در فاصله ۲ کیلومتری شرق اسکله موجود شیلات و در محلی به طور کامل خارج از تالاب بین المللی خورخوران و جنگل های حرا واقع شده است که با بهره برداری از آن، کانون جدید تجارت دریایی برای صادرات مواد معدنی در ۹۵ کیلومتری غرب بندرعباس ایجاد می شود.

همچنین شهرستان تالابی بندرخمیر در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهر بندرعباس واقع شده و این شهرستان به واسطه مجاورت با بزرگترین تالاب دریایی ایران و خاورمیانه (تالاب بین المللی خورخوران) دارای ظرفیت های تجاری و گردشگردی منحصر به فردی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.