| کد خبر: 253453 |

مدیر کل راهداری استان اعلام کرد؛

اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن نوروز در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال وبختیاری گفت: به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح جاده ای، طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن از ۲۴ اسفند ماه امسال در مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی برگزار می شود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح جاده ای، طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن از ۲۴ اسفندماه امسال در مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری) روح الله غلامی  اظهار کرد: یکی از اهداف اجرای این طرح، فرهنگ سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی است که با تشویق رانندگان به توقف در حین سفر و رفع خستگی تحقق می یابد.

وی افزود: همچنین ارتقای دانش عمومی جامعه در مورد ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه های جاده ای و ترغیب مسافران به توقف در طول مسیر از جمله دیگر اهداف این طرح است.

غلامی تصریح کرد: در این پویش، براساس ویژگی های فرهنگی و بومی، برنامه های متنوعی از قبیل اجرای سفره هفت سین متناسب با صنایع دستی و شاخصه های گردشگری استان و منطقه، اجرای نمایش های آئینی و سنتی و بومی و ملی، اجرای نمایش های ایمنی ویژه کودکان توسط گروه حرفه ای، برگزاری مسابقه عکس سلفی، نمایش کلیپ های ایمنی و فیلم جاذبه های شهرهای ادامه مسیر در تلویزیون بزرگ و پرده نمایش با پذیرایی از مسافران تدارک دیده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان چهارمحال وبختیاری بیان کرد: طرح پویش همراهان سفر ایمن برای دومین سال متوالی، همزمان با استان های سراسر کشور به مدت ۲۱ روز برگزار  می شود و اهدافی همچون آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران، کمک به احیاء نمایش های ایرانی به ویژه نمایش های سنتی و بومی استان مقصد، کمک به احیای موسیقی ایرانی به ویژه موسیقی های بومی و مقامی استان مقصد و ... را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه در نهایت، هدف از برگزاری این طرح، ارتقای ایمنی سفرهای برون شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی است، ادامه داد: مسافران نوروزی (رانندگان و اعضای خانواده هایشان به ویژه مادران و کودکان و نوجوانان) و رانندگان خودروهای سنگین و حمل ونقل عمومی از مخاطبین پویش هستند.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.