| کد خبر: 253441 |

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر مطرح کرد:

تخفیف تعرفه های خدمات دریایی و بندری در حال بازنگری است

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی، اصلاح ساختار تعرفه و راه اندازی سامانه تعرفه و سامانه یکپارچه صدور صورتحساب را از مهم ترین دستور کارهای سال آینده سازمان بنادر در این حوزه اعلام کرد.

تین نیوز

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی، اصلاح ساختار تعرفه و راه اندازی سامانه تعرفه و سامانه یکپارچه صدور صورتحساب را از مهمترین دستور کارهای سال آینده سازمان بنادر در این حوزه اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت اره و شهرسازی، خسرو سرایی مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه نوزدهمین همایش کارشناسی تعرفه در بندرشهید رجایی اظهارکرد: اجرای طرح مطالعاتی اصلاح ساختار تعرفه تاثیر بسیار زیادی در راستای اجرای سیاست های دولت الکترونیک، شفاف سازی و رضایت مندی مشتریان و ذینعفان خواهد داشت.

وی ادامه داد: تخفیفات اعطایی در تعرفه های خدمات دریایی و بندری با هدف اثربخش بودن و هماهنگی بیشتر رویکردهای تعرفه ای با سیاست های کلی کشور در حال بازنگری است و یکی از دغدغه های اصلی در این کار بهره مند شدن مصرف کننده نهایی از تخفیفات می باشد.

به گفته مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه ها سازمان بنادر و دریانوردی؛ آنچه که در قانون تسریع به سازمان بنادر تکلیف شده، تعرفه گذاری اثر در راستای تسهیل ورود و خروج شناورها و کالا و کانتینر به بنادر کشور است.

سرایی در این باره بیان کرد: افزایش بهره وری و اثربخشی از تجهیزات و تأسیسات بندری و دریایی و جذب بیشتر کشتی، کالا و کانتینر و کمک به بهبودی شرایط اقتصادی فعالیت های دریایی و بندری برای جذب سرمایه گذاری و بهبود کیفیت خدمات با ابزار نظام تعرفه ای از مهم ترین موارد در حال پیگیری است.

وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین همایش کارشناسی تعرفه در بندر شهید رجایی گفت: با توجه به اجرای طرح اصلاح ساختار تعرفه ها در راستای ساده بودن ساختار، منصفانه بودن تعرفه ها، توجه به منافع اقتصادی ملی نحوه پیاده سازی و ممیزی این موارد با توجه به حضور کارشناسان و دست اندرکاران اجرای تعرفه در بنادر کشور به بحث و نظر گذاشته شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است؛ با توجه به اهمیت تعرفه خدمات دریایی و بندری در زنجیره حمل و نقل و لجستیک در خدمات بندری و دریایی و در راستای تشریح تغییرات اعمال شده در کتابچه تعرفه های سال آینده با حضور مدیران، کارشناسان و دست اندکاران اجرای تعرفه های مصوب خدمات بندری و دریایی در بنادر کشور، نوزدهمین همایش دو روزه کارشناسی تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید رجایی برگزار شد.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.