| کد خبر: 253414 |

جت شارک ؛ قایق کوسه ای با ظرفیت ۴ سرنشین و قابلیت های زیردریایی + فیلم

جت شارک – Jet Shark یک قایق نیمه زیردریایی جدید است که فضای بیشتر و راحت تری از نمونه های مشابه دارد و با آن می توانید به دل دریا بزنید.

تین نیوز

جت شارک – Jet Shark یک قایق نیمه زیردریایی جدید است که فضای بیشتر و راحت تری از نمونه های مشابه دارد و با آن می توانید به دل دریا بزنید.

به گزارش تین نیوز به نقل از گجت نیوز، راب اینس نیوزیلندی، حاصل 25 سال تجربه در ساخت قایق های سفارشی را به کار گرفته تا با خلق جت شارک مدل Q، تجربه دریانوردی تازه ای را برای علاقه مندان رقم بزند.

این قایق نیمه زیرآبی دارای چهار صندلی بزرگسال، یک کابین هدایت غیر قابل نفوذ به آب و پنجره های پانورامیک است. علاوه بر امکان شیرجه زنی به زیر آب، از آن می توانید همانند یک قایق سنتی هم استفاده کنید؛ زیرا دو درب گالوینگ دارد که می توانید در هوای صاف، آن ها را باز کنید و از وزش باد لذت ببرید.

مشخصات فنی قایق جت شارک

نسخه فعلی جت شارک مدل Q، از یک موتور 420 اسب بخاری 6.2 لیتری V8، ساخت Kodiak Marine قدرت می گیرد. اما مدل های آینده، تریم ها و پیشرانه های متنوعی خواهند داشت؛ از جمله شش صندلی برای دسته جمعی به آب زدن!

همچنین برای نمونه های توریستی-تجاری آتی، موتورهای دیزلی و سوپرشارژ ۶۰۰ اسب بخاری نیز پیش بینی شده است. البته کمپانی سازنده برنامه دارد به محض یافتن یک موتور الکتریکی دریایی امن و مطمئن، جت شارک برقی را هم تولید کند.

به دلیل ابعاد بزرگ این قایق نیمه زیردریایی ، وجود سیستم کنترل الکترو-هیدرولیک برای راندن آن الزامی است. این سیستم، شناوری جت شارک در زیر آب را همراه با بالابرهای عقب و نازل جهت دهی رانش، کنترل می کند.

جت شارک

لوله ورود و خروج هوا که روی باله فوقانی قرار دارد، همیشه بیرون از آب می ماند؛ زیرا این قایق طوری طراحی شده که شیرجه زنی آن از عمق ۱.۵ متر تجاوز نکند. اگر هم موتور به هر دلیلی از کار بیفتد، قایق خودبه خود روی آب بازمی گردد.

برای افزایش ضریب ایمنی، مجموعه ای از دوربین ها، سنسورها و سیستم LiDAR در کنار هم کار می کنند تا هنگام شیرجه زنی، فاصله جت شارک از موانع و قایق های دیگر، حفظ شود.

کابین هدایت قایق، بیشتر از اینکه مانند قایق های معمولی باشد؛ به کابین خلبانی جت های شخصی شباهت دارد. دو صفحه نمایش لمسی هم در مقابل دو ناخدا تعبیه شده تا وضعیت لحظه ای را تمام و کمال، به اطلاع آن ها برساند.

هنوز اما جت شارک فاز نهایی تولید را پشت سر نگذاشته و برای کسب تاییدیه های لازم، به انجام تست های بیشتری نیاز دارد. کمپانی سازنده امیدوار است که در همین سال میلادی، دریافت سفارش خرید را آغاز کند. برای جلب رضایت حداکثری مشتریان، افزایش سرمایه گذاری و همکاری با تولیدکنندگان پرتیراژ قایق هم در دستور کار قرار دارد. انتظار می رود قیمت نهایی قایق جت شارک، بین ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار دلار باشد.

 

حجم ویدیو: 4.13M | مدت زمان ویدیو: 00:01:13 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خرسندی 0 0

    واقعا از شما بی نهایت متشکرم و قدردانی میکنم از زحماتتون
    موفق باشید پیش به سوی علم.
    مرگ بر خرافات