کاهش مخاطرات طبیعی در مدهای حمل و نقلی ومسکن، نیازمند اعتبار مالی
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نیازمند ساختاری برای کاهش مخاطرات طبیعی در مدهای حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی هستیم و باید ردیف بودجه به این امر اختصاص یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نیازمند ساختاری برای کاهش مخاطرات طبیعی در مدهای حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی هستیم و باید ردیف بودجه به این امر اختصاص یابد.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندیزاده معاون حمل ونقل چهارشنبه ۲۶ بهمن در "نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱" در باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی یکی از بزرگترین و پر وظیفه ترین وزارتخانههای کشور است، گفت: در موضوع مسکن مقرر شده تا سیاستگذاری و برنامهریزی برای اجرای ۴ میلیون مسکن در طی دولت سیزدهم توسط وزرات راه و شهرسازی انجام شود که در این خصوص در وزارتخانه برنامهریزی مناسبی انجام شده است.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برای احداث ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن برنامهریزی انجام شده است، افزود: در این طرح بخشی از مسکن با نوسازی در بافتهای فرسوده، بخشی با واگذاری زمین و فراهم کردن منابع و تسهیلات مالی برای سازندگان و مردم، بخشی از طریق ایجاد شهرکها احداث شود.
وی بر تحلیل تخریبهای واحدهای مسکونی ناشی از زلزله برای درسآموزی از آنها و عدم تکرار اشتباهات گذشته تاکید کرد و گفت: تجربه از زلزلههای رخ داده فقط نباید به جهت امداد باشد بلکه باید به لحاظ کاهش آسیبها، آموزش، کنترل و نظارت انجام شود که تحت عنوان پیشگیری شناخته میشود.
افندی زاده با یادآوری این مطلب که در ایران مخاطرات فراوان طبیعی تمامی مدهای حمل و نقلی و همچنین مسکن را تحت تأثیر قرار میدهد، گفت: در ۹ ماهه سال جاری در خصوص تلفات رانندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشتیم که در کمیسیون ایمنی راهها برای کاهش تلفات در تمامی مدهای حمل و نقل اقدام جدی انجام میشود. همچنین برای سفرهای نوروزی برای پیشگیری از تلفات برنامه ریزی لازم صورت میگیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی از تشکیل هفت کارگروه مدیریت بحران در وزارت راه و شهرسازی برای کاهش مخاطرات ناشی از حوادث خبر داد و گفت: سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای برای مخاطرات جادهای، سازمان بنادر و دریانوردی برای مخاطرات دریایی و سواحل، سازمان هواپیمایی کشور برای مخاطرات هوایی، شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران برای مخاطرات ریلی، سازمان هواشناسی برای مخاطرات و بلایای جوی و طوفانها، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای مخاطرات زلزله و لغزشهای لایههای زمین، ابنیه و ساختمان مأموریت یافتهاند که البته برای هیچکدام ردیف بودجهای وجود ندارد.
وی تصریح کرد: وزارتخانه راه و شهرسازی یک وزارتخانه تخصصی است و باید ابزار پیشگیری حوادث مدهای حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی را داشته باشد که باید در این خصوص اقدام شود. نیازمند ساختاری برای کاهش مخاطرات طبیعی در مدهای حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی هستیم و باید ردیف بودجه به این امر اختصاص یابد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.