| کد خبر: 252179 |

افتتاح ۹۵ کیلومتر احداث و بهسازی راه روستایی در خراسان جنوبی

همزمان با دهه فجر ۹۵ کیلومتر پروژه احداث و بهسازی راه روستایی در سطح شهرستان های استان افتتاح شد.

تین نیوز

همزمان با دهه فجر ۹۵ کیلومتر پروژه احداث و بهسازی راه روستایی در سطح شهرستان های استان افتتاح شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار شهرستان بیرجند، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری، رییس پلیس راه استان و مدیران استانی و شهرستانی از ۹۵ کیلومتر پروژه احداث و بهسازی راه روستایی بهره برداری به عمل آمد.

عباس زاده، معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری در این مراسم تصریح کرد: با توجه به وسعت زیاد استان و اینکه در شاخص طولی راه روستایی آسفالته نسبت به طول راه های روستایی از میانگین کشوری پایین هستیم نگاه ویژه ای نیاز دارد تا به شرایط مطلوب برای روستانشینان نزدیک شویم.

اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در خصوص این پروژه ها تصریح کرد: در راستای محرومیت زدایی، ارتقای کیفیت زندگی و کمک به اقتصاد روستانشینان در استان در این آیین ۱۷  پروژه در سطح ۱۱ شهرستان و با اعتبار ۲۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی افزود: در حال حاضر غالب روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالته برخوردار هستند و تکلیف قانونی ما احداث راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

جلال زاده طول کل راه های خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر عنوان و اضافه کرد: از این مقدار ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است یعنی ۶۵ درصد طول کل راه های استان را راه های روستایی تشکیل می دهد.

وی اظهار کرد: راه های روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی یکی از فعالیت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای را تشکیل می دهد که شامل حفظ و نگهداری راه های روستایی اعم از ترمیم و لکه گیری آسفالت، خط کشی راه های آسفالت، نصب علائم، شانه سازی و پاکسازی حریم راه است.

گفتنی است؛ این پروژه ها به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با چند استان دیگر با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر و ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به بهره برداری رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.