| کد خبر: 251616 |

مخبر:

پیگیری حق آبه هیرمند از اولویت‌ های مهم دولت در سیستان و بلوچستان است

معاون اول رئیس جمهور گفت: نظر به نیاز سیستان و بلوچستان به منابع آبی، پیگیری موضوعات انتقال آب از دریا، آب‌های ژرف و حقابه هیرمند از اولویت‌های مهم دولت در این استان است.

تین نیوز

معاون اول رئیس جمهور گفت: نظر به نیاز سیستان و بلوچستان به منابع آبی، پیگیری موضوعات انتقال آب از دریا ، آب های ژرف و حقابه هیرمند از اولویت های مهم دولت در این استان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد مخبر در بدو ورود به فرودگاه زابل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آب در سیستان و بلوچستان از موضوع مهم به شمار می رود، اظهارداشت: اینکه یک استان در کنار دریا بوده و در اعماق زمین نیز آب به وفور موجود است اما روی زمین خشک باشد، اصلا موضوعیت ندارد و به منظور رفع مشکلات مردمان این دیار موضوعات انتقال آب از دریا، آب های ژرف و پیگیری حق آب تالاب هامون به جد مورد تاکید دولت است.

وی تاکید کرد: به منظور تامین آب مورد نیاز در شمال سیستان و بلوچستان موضوع پیگیری حق آبه هیرمند از طریق دیپلماسی نیز دنبال خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکل تامین سوخت در سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تامین سوخت مورد نیاز در این استان موضوع افزایش تعداد جایگاه های سوخت مورد تصمیم گیری خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین موضوع اشتغال و مصوبات سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه های مهم در سفر به این استان است.

 آیت الله رئیسی در جلسه دوم بهمن ماه هیات دولت در بخشی از سخنانش مردم سیستان و بلوچستان را مرزبانان صادق دیرین ایران توصیف کرد و با اشاره به مشکلات پیش آمده در تأمین انرژی در این منطقه، به معاون اول مأموریت داد رفع این مشکل را با فوریت پیگیری کند.

وی همچنین وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان را مأمور کرد تا از طریق رایزنی با هیات حاکم بر این کشور، موضوع حق آبه کشورمان از رود هیرمند و تأمین آب مورد نیاز مردم سیستان و بلوچستان را با جدیت دنبال کنند.

امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در دیدار امروز خود با حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهوری و رئیس نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، تاکید کرد که حکومت طالبان به رعایت حقابه ایران از رود هیرمند متعهد است.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در رأس هیئتی از طریق فرودگاه زابل وارد استان سیستان و بلوچستان شد و مورد استقبال محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی قرار گرفت.

بازدید از وضعیت چاه نیمه ها، بازدید از خسارت های ناشی از سرما و یخبندان و شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان از جمله برنامه های سفر دکتر مخبر به استان سیستان و بلوچستان است.

این سفر پیرو دستور رئیس جمهور برای بررسی و حل مشکلات حوزه های حامل های انرژی و منابع آب استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علي سنجولي 1 0

    سلام آقای مسولین مرز بسته شود تاطالبان آب رارهاكنند به رود هيرمندتا سيستان سيراب گردد

  • ناشناس 0 0

    آقای مخبر ، بد نبود به بلوچستان مظلوم هم یک سری میزدید . مردم خاش از سرما و مشکلات رنج میبرند و مردم قصرقند و نیکشهر هم از بی آبی و ....