| کد خبر: 251545 |

خرید متری مسکن در بورس به معنای خانه دار شدن نیست

رئیس کانون انبوه سازان کشور گفت: تصور مردم این است که با وارد شدن به بازار خرید متری مسکن خانه دار می‌شوند درصورتیکه این آدرس غلطی است.

تین نیوز

رئیس کانون انبوه سازان کشور گفت: تصور مردم این است که با وارد شدن به بازار خرید متری مسکن خانه دار می‌شوند درصورتیکه این آدرس غلطی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، محمد مرتضوی رئیس کانون انبوه سازان کشور با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی تولید مسکن در یک دهه اخیر گفت: آمار ساخت و تولید مسکن در طول یک دهه گذشته از ۸۰۰ هزار واحد به ۳۵۰ هزار واحد کاهش یافته است.

وی افزایش قیمت تمام شده، افرایش ریسک تولید در بازار مسکن و کاهش توان متقاضیان و خریداران را از جمله دلایل اصلی کاهش ساخت و تولید مسکن در کشور اعلام کرد و افزود: زمان انتظار برای خانه دار شدن در کشور ما به بالای یک قرن رسیده است.

رئیس کانون انبوه سازان کشور تغییر روش تأمین مالی در حوزه مسکن را برای احیای بازار تولید مسکن ضروری دانست و گفت: تولید مسکن در ایران در حال تبدیل شدن به یک بحران و چالش است و طرح‌های حمایتی دولت هم در میدان عمل توفیق چندانی پیدا نکرده است.

مرتضوی بیان کرد: طرح فروش متری مسکن برای خریداران مزایایی دارد از جمله اینکه مردم با هر میزان سرمایه خرد می‌توانند وارد این بازار شوند و تورم مسکن هم که امروز افسارگسیخته شده و تولید را با چالش روبرو کرده مهار خواهد شد.

وی شفافیت بازار خرید و فروش در بورس را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: افراد با این طرح در جریان کیفیت ساخت و قیمت تمام شده و قیمت آینده قرار می‌گیرند.

رئیس کانون انبوه سازان کشور در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو متذکر شد: تصور مردم این است که با وارد شدن به بازار خرید متری مسکن خانه دار می‌شوند درصورتیکه این آدرس غلطی است و صرفاً افرادی که میزان پرداختی آن‌ها قابل توجه باشد و در حد یک واحد مسکونی باشد می‌توانند خانه دار شوند اما این طرح اساساً برای جذب سرمایه‌های خرد و حفظ ارزش پول و سرمایه افراد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.