| کد خبر: 251492 |

ماندگاری سرما تا پایان هفته در بیشتر نقاط کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ماندگاری هوای سرد تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور، به مدیریت و صرفه جویی در منابع انرژی توصیه کرد.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ماندگاری هوای سرد تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور، به مدیریت و صرفه جویی در منابع انرژی توصیه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح شرایط آب و هوایی امروز یکشنبه دوم بهمن و روزهای آتی پرداخت و گفت: نیمه شمالی کشور در چند روز آینده جوی پایدار دارد که این شرایط سبب تداوم آلودگی هوا برای شهرهای صنعتی و پر جمعیت می شود. 

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: به همین منظور هشدار سطح نارنجی برای فردا تا روز چهارشنبه در شهرهای تهران، اراک، کرج و اصفهان نسیت به افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا صادر شده است که با توجه به ناسالم بودن هوا برای همه گروه های سنی، کاهش تردد خودروها، کاهش فعالیت واحدهای صنعتی و مدیریت منابع آلاینده توصیه شده است و تاکید می شود همه افراد از تردد غیر ضروری در سطح شهرها خودداری کنند.

گودرزی خاطر نشان کرد: در این مدت در برخی نقاط استان های ساحلی خزر شاهد بارش های پراکنده خواهیم بود و طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد های نسبتا شدید پیش بینی می شود.

وی افزود: از فردا تا روز چهارشنبه برای جنوب استان های فارس، بوشهر، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و جزایر واقع در خلیج فارس و برای روز پنجشنبه در برخی نقاط استان هرمزگان بارش های پراکنده انتظار می رود.

کارشناس سازمان هواشناسی دریای عمان و تنگه هرمز را برای چند روز آینده مواج و متلاطم اعلام کرد و گفت: هوای سرد تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور ماندگار است و توصیه می شود مدیریت و صرفه جویی در منابع انرژی در دستور کار قرار گیرد.

گودرزی گفت: سرمای هوا می تواند در جنوب فارس، حجنوب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان به محصولات کشاورزی خسارت وارد کند که کشاورزان باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

وی آسمان تهران را کمی ابری همراه با غبار محلی دانست و گفت: کمینه دمای پایتخت امروز صبح در فرودگاه مهرآباد یک درجه زیر صفر شد و همچنان سرما و آلودگی هوا برای تهران تداوم خواهد داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.