| کد خبر: 251452 |

تکمیل یک طرح ملی با بودجه‌ فعلی بیش از ۱۸ سال طول می‌ کشد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ گفت: طبق برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد بودجه کشور باید به حوزه عمرانی اختصاص پیدا کند که متاسفانه هم اکنون این رقم کمتر از ۱۱ درصد است.

تین نیوز

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ گفت: طبق برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد بودجه کشور باید به حوزه عمرانی اختصاص پیدا کند که متاسفانه هم اکنون این رقم کمتر از ۱۱ درصد است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، اسماعیل حسین زهی، در رابطه با وضعیت تخصیص بودجه عمرانی گفت: متاسفانه وضعیت تخصیص بودجه پروژه های عمرانی در سال جاری مناسب نبوده و تاکنون کمتر از ۷ درصد تخصیص انجام شده است. البته قول هایی داده شده تا پایان سال میزان تخصیص افزایش پیدا کند که باید منتظر بمانیم تا چه اندازه عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت بودجه عمرانی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزود: بودجه عمرانی سال جاری حدود ۲۶۰ هزار میلیارد تومان بوده که با افزایش ۲۶ درصدی به ۳۲۸ هزار میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۲ رسیده که البته تکافوی پروژه های عمرانی نیمه تمام را نمی دهد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ ظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد بودجه کشور باید به حوزه عمرانی اختصاص پیدا کند که متاسفانه هم اکنون این رقم کمتر از ۱۱ درصد است. با این میزان بودجه و شیوه تخصیص ها، تکمیل یک پروژه ملی ۱۸ سال به طول می انجامد. بنده معتقدم باید قانون برنامه را برای اختصاص ۳۰ درصدی بودجه به حوزه عمران را رعایت کرده و مطابق با همان بودجه را تنظیم کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.