| کد خبر: 251435 |

فیلم| رونمایی از تازه‌ترین مهارت‌ های اطلس، ربات انسان‌ نمای شرکت بوستون داینامیکس

آیا ربات های دارای دوپا و دو دست آماده کار در کنار انسان هستند؟ نه به طور کامل، اما همانطور که آخرین ویدئوهای بوستون داینامیکس نشان می دهد، ما در حال نزدیک تر شدن به این فرایند هستیم.

تین نیوز

آیا ربات های دارای دوپا و دو دست آماده کار در کنار انسان هستند؟ نه به طور کامل، اما همانطور که آخرین ویدئوهای بوستون داینامیکس نشان می دهد، ما در حال نزدیک تر شدن به این فرایند هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بوستون داینامیکس همچنان ما را با پیشرفت ربات انسان نمای اطلس شگفت زده می کند. در یک ویدئوی جدید شرکت بوستون داینامیکس نمونه اولیه ربات «اطلس» خود را نشان داده است که تخته ها و کیسه های ابزار را در یک مکان ساخت وساز ساختگی با مهارت جابجا و پرتاب می کند. این ویدئو مهارت این ربات در کارهای ساختمانی را نشان می دهد.

ربات های شرکت بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) که حالا چندی است تحت مالکیت شرکت هیوندای درآمده اند، اکنون می توانند بهتر از خیلی از انسان ها برخی کارها را انجام دهند. ربات هایی مثل اطلس درحال حاضر در هیچ جای جهان مورداستفاده قرار نمی گیرند، زیرا قیمت بالایی دارند و استفاده از آن ها نسبت به نیروی کار انسانی مقرون به صرفه نیست. اما این شرایط با بهبود فناوری می تواند تغییر کند.

این ربات ۱.۵ متری (۵ فوتی) ۸۹ کیلوگرم (۱۹۶ پوندی) است و دارای ۲۸ مفصل فعال هیدرولیکی، سرعت چشمگیر و  تعادل خاصی است. ویدئوی اخیر یک گام باورنکردنی دیگر برای تیم اطلس است، مهندسان دائماً مجبورند تفاوت های ظریف حرکت انسان را تجزیه و تحلیل کنند تا به طور مصنوعی انواع حرکاتی را که همه ما انجام می دهیم، تکرار  و تقلید کنند.

اطلس، دنیا را از طریق دوربین های موجود در سر خود می بیند، از جمله یک دوربین رنگی و یک دوربین مدت پرواز که از آن برای ساختن یک نقشه سه بعدی از محیط خود استفاده می کند و در این آزمایش، این سیستم بصری باید بیشتر کار کند، زیرا در حالی که تیم اطلاعات خاصی را در ربات برنامه ریزی کرده است (مانند این که باید شکافی را با یک تخته پر کند یا چند پله را طی کند) ربات هنوز باید مکان ها، شکل ها و جهت گیری آن اشیاء را به طور مستقل تشخیص دهد.

حجم ویدیو: 4.84M | مدت زمان ویدیو: 00:01:20 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.