| کد خبر: 251405 |

تصاویر | رونمایی سایپا از هاچ‌ بک اقتصادی جدیدش؛ تقلید از رنو کپچر؟

گروه خودروسازی سایپا در مراسم نمایندگی های برتر خود اعلام کرد که خودروی اقتصادی خود را با نام « پاژ » به بازار عرضه می‌کند

تین نیوز

گروه خودروسازی سایپا در مراسم نمایندگی های برتر خود اعلام کرد که خودروی اقتصادی خود را با نام « پاژ » به بازار عرضه می کند.

به گزارش تین نیوز  و به نقل از اسب بخار، پاژ همان هاچ بک اقتصادی است که طی یک پروژه مشترک با ایران خودرو، بر مبنای رنو کویید طراحی شده و قرار است ایران خودرو و سایپا هر یک بر اساس آن محصولاتی اقتصادی روانه بازار کنند.

پاژ یک هاچ بک اقتصادی کلاس A است که با هدف ارائه یک خودرو ارزانقیمت روانه بازار خواهد شد. این خودرو بر اساس پلتفرم رنو کویید طراحی شده و از نظر ابعاد و اندازه در حد و اندازه هاچ بک سایپا 111 است. پاژ را می توان یک هاچ بک شهری قلمداد کرد که شاید آنچنان برای ترددهای طولانی و بین شهری مناسب نباشد و صرفا بتواند نیازهای اولیه یک خودرو اقتصادی را برای دارندگانش برطرف کند. با توجه به اطلاعاتی که سایپا اعلام کرده، پاژ در زمستان 1402 وارد خط تولید می شود.

نام پاژ برگرفته از زادگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر حماسه سرای ایرانی است که در روستایی واقع در تقاطع جاده کارده به کلات نادری در 15 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد. در میانه روستای پاژ و در 700 کیلومتری شمال غرب آن دو تپه باستانی به چشم می خورد که به آثار و بقایای پاژ قدیم مربوط هستند و موید پیشینه تاریخی این منطقه در سده های نخستین پس از اسلام تا قرن نهم و دهم هجری است.

مشخصات فنی سایپا پاژ

سایپا پاژ با یک پیشرانه یک لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی به بازار عرضه می شود. این پیشرانه 70 اسب بخار قدرت با گشتاور 100 نیوتن متر تولید می کند و یک جعبه دنده 5 سرعته دستی، قدرت را به چرخ های جلوی پاژ می رساند.

پیشرانه یک لیتری پاژ یحتمل همان موتور ۳F0N ایران خودرو است که ۱۰۴۸ سی سی حجم دارد و چیدمان سه سیلندر و ۱۲ سوپاپ برای آن در نظر گرفته شده است. استاندارد آلایندگی پیشرانه پاژ یورو ۶ خواهد بود و می تواند در این هاچ بک اقتصادی که وزن کمتر از یک تن را دارد، مصرف سوخت بهینه حدود ۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت کند.

سایپا پاژ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۳۸۰۰، ۱۵۹۰ و ۱۴۹۰ میلی متر بوده و فاصله محوری آن هم ۲۴۳۰ میلی متر اعلام شده است.

پاژ یک محصول اقتصادی است و طبیعتا نباید انتظار قابلیت ها و آپشن های خاصی از این خودرو داشت. اما از آنجا که برای سایپا زه بغل درب هم آپشن محسوب می شود، این شرکت مدعی شده این محصول آپشن های خاصی دارد و بر اساس استانداردهای 85 گانه عرضه می شود.

بر همین اساس باید گفت که این خودرو به دو کیسه هوا ، ترمز ABS، EBD، BA، سنسور فشار باد تایرها، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، جلو آمپر دیجیتال و غیره مجهز خواهد بود.

قیمت هاچ بک سایپا پاژ

پاژ قرار است تا یک خودروی اقتصادی باشد و این موضوع سبب می شود که علی القاعده شاهد عرضه آن با قیمتی پایین تر از دیگر محصولات باشیم. آنطور که گفته می شود و حداقل وعده داده شده است، قیمت سایپا پاژ در زمان عرضه از محصولاتی چون ساینا S و کوییک پایین تر است. 

برخی کاربران شبکه های مجازی معتقدند این طرح به طراحی رنو کپچر بسیار شبیه است.در ادامه تصاویر سایپا پاژ را ببینید.

خودرو اقتصادی پاژ

خودرو اقتصادی پاژ

خودرو اقتصادی پاژ

 خودرو اقتصادی پاژ

خودرو اقتصادی پاژ

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.