| کد خبر: 251390 |

بارش‌ ها حریف منابع آلاینده نمی‌شوند

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت: سرعت و حجم تولید منابع آلاینده به قدری زیاد است که پدیده های جوی مثل بارش باران و برف اثرات لحظه ای بر کاهش شاخص آلودگی هوا دارد و به محض قطع پدیده جوی، آلاینده ها دوباره افزایش می یابد.

تین نیوز

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت: سرعت و حجم تولید منابع آلاینده به قدری زیاد است که پدیده های جوی مثل بارش باران و برف اثرات لحظه ای بر کاهش شاخص آلودگی هوا دارد و به محض قطع پدیده جوی، آلاینده ها دوباره افزایش می یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،صادق ضیاییان رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور   ، درباره شرایط جوی برای هفته جاری و هفته آینده کشور اظهار کرد: امروز در استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی بارش ها ادامه خواهند داشت اما بعد از این سامانه، از روز پنجشنبه تا روزهای هفته آینده بارش خاصی پیش بینی نمی شود.

ضیاییان از نفوذ هوای سرد به کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد و افزود: انتطار کاهش دما در اغلب نقاط کشور را داریم.

وی ادامه داد: ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته آینده موجب آلودگی هوا در کلان شهرها می شود و با توجه به نبود سامانه بارشی طی روزهای آینده وضعیت شاخص آلاینده ها بالا خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور خاطر نشان کرد: شرایط جوی برای انباشت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پر جمعیت طی روزهای آینده وجود دارد.

ضیاییان در خصوص تاثیر سامانه های بارشی بر کاهش آلودگی هوا با بیان اینکه شرایط جوی و منابع تولید آلاینده دو عامل موثر در افزایش آلاینده هاست، افزود: موثرترین عامل در کاهش آلودگی هوا وزش باد است، بارش برف و باران نیز در این موضوع موثر است اما در شهرهایی مثل تهران وضعیت تولید منابع آلاینده انقدر زیاد است که فقط در حین پدیده، شاخص آلودگی پایین است و به محض قطع پدیده، آلاینده ها افزایش می یابد.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت: سرعت تولید منابع آلاینده نسبت به ۱۰ سال گذشته به اندازه ای است که تاثیر پدیده های جوی بر آلودگی هوا تنها محدود به چند ساعت شده به همین دلیل ما شاهد تاثیر چندانی از پدیده های جوی بر کیفیت هوا نیستیم.

ضیاییان با بیان اینکه تا پایان هفته آینده شرایط جوی پایدار است، گفت: شاید طی این ایام در برخی روزها به دلیل وزش باد شرایط آلودگی هوا بهتر شود اما به طور کلی پایداری جو وجود دارد.

وی تاکید کرد: مردم باید از فعالیت در فضای باز خودداری کرده و سعی کنند از وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر از خودروهای شخصی استفاده کنند.

ضیائیان ادامه داد: گروه های حساس و افراد دارای بیماری های زمینه ای از حضور در فضای باز و هوای آزاد اجتناب کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.