| کد خبر: 251387 |

◄ یک قدم تا شکستن طلسم 30 ساله جاده سرچم (میاندوآب -میانه)

به دلایل نامعلوم عملیات عمرانی پروژه ساخت جاده سرچم بیش از 30 سال طول کشیده است.

تین نیوز

به دلایل نامعلوم عملیات عمرانی پروژه ساخت جاده سرچم بیش از سی سال طول کشیده است.

به گزارش تین نیوز ، دبیر انجمن صنفی جایگاه داران جنوب استان آذربایجان غربی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: وقتی صحبت از جاده سرچم می شود ذهن تمام رانندگان به سمت مسیر اردبیل و اقکند و میانه می‌رود.

بهنام رجب زاده افزود: در حالی که قسمت جنوبی این جاده، میانه را به میاندوآب و شمال کردستان و جنوب آذربایجان های غربی و شرقی را به بزرگراه پیامبر اعظم یا همان آزادراه تبریز  - زنجان متصل می کند.

وی با بیان این که از نظر استراتژیک و مسافت، این جاده 200 کیلومتر مناطق مذکور را به پایتخت نزدیک تر می کند، عنوان کرد:  کل مسافت جاده از میاندوآب تا اتصال به آزادراه تبریز - زنجان، ۱۴۰ کیلومتر است که بیشتر آن کوهستانی است.

بیشتر بخوانید:

او تاکید کرد: در طول مسیر پنج جایگاه ‌و مجتمع نیز وجود دارد که چهار باب از این مجموعه ها مربوط به منطقه نفتی میاندوآب و یک باب نیز زیر نظر منطقه آذربایجان شرقی است.

رجب زاده گفت: همه این جایگاه ها در دهه هفتاد و بر اساس فراخوان دولت سازندگی جهت سرمایه گذاری و تامین امکانات جاده، توسط بخش خصوصی احداث شده است.

او افزود: شروع طلسم این جاده زمانی رخ داد که پیمانکار مربوطه در خلال سال های ۷۴ و ۷۵  اقدام به تخلف و اختلاس و ترک کار نمود.

 دبیر انجمن صنفی جایگاه داران جنوب استان آذربایجان غربی عنوان کرد: متاسفانه تمامی جایگاه های این محور به دلیل عملی نشدن وعده های افتتاح، در ورشکستگی کامل بوده و از کارمزد ترمیمی استفاده می کنند با این حال همچنان فعال و در حال ارایه خدمات به روستاییان واقع در اطراف محور هستند.

رجب زاده ادامه داد: به علت اهمیت ویژه ای که این محور برای انجمن جایگاه داران جنوب آذربایجان غربی در خروج مجموعه های موجود از رکود و ورشکستگی دارد، همواره پیگیر وضعیت جاده بوده و هستیم.

وی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر به جهت پیگیری ها و اهتمام ویژه ای که از طرف نماینده میاندوآب صورت گرفته است می توان گفت جاده تکمیل شده و به زودی تحویل اداره راه خواهد شد.

او گفت: در حال حاضر جایگزین این محور، جاده مراغه هشترود است که کمتر راننده ای از این جاده راضی است و به دلیل کم عرضی محور مذکور، سالیانه چند ده نفر از هموطنان جان خود را در این محور از دست می دهند از این رو راه اندازی و اتصال جاده سرچم در آینده نزدیک موجب کوتاهی مسافت، کاهش مصرف سوخت و ایمنی سفر هموطنان و رونق منطقه و جایگاه های واقع در مسیر خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 0

    33ساله فقط فقط فقط حرف میزنید،به مردم آذری زبان اصلا ارزش قائل نیستند. این جاده راه اندازی نخواهد شد

  • ناشناس 3 0

    همه به فکر جیبشان هستند،کارنمیکن

  • ناشناس 1 0

    33سال گذشت هنوز این جاده راه اندازی نشده است،معلوم نیست این جاده راه بیفته یا نه؟

  • ناشناس 0 0

    سال 1402 آمد معلوم نیست کی راه اندازی بشه

  • ناشناس 0 0

    سلام.منتظر نباشید این جاده نه برق داره نه گارد و جایگاه سوخت،،،سر کار گذاشتند

  • حسن 0 0

    من سال 74 این جاده کار میکردم یک نفر به نام مهندس مختاری مهندس بیسواد باعث خوابیدن پروژه شد و ایشان از سپاهیان پر ادعا بیسواد بود

  • خالد زینی 0 0

    واقعاً جای تأسف دارد مسولان استان آذربایجان شرقی برای عدم افتتاح این پروژه سنگ اندازی میکنند مگه میشه 34 سال طول بکشه؟!