| کد خبر: 251371 |

تأمین ۷۵۰۰ اتوبوس تا پایان برنامه چهارم شهرداری تهران؛ تولید ۱۱۳ واگن در کشور

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس آنچه در برنامه چهارم توسعه شهر تهران بررسی شد، تا پایان این برنامه تعداد اتوبوس های پایتخت به هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه خواهد رسید.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس آنچه در برنامه چهارم توسعه شهر تهران بررسی شد، تا پایان این برنامه تعداد اتوبوس های پایتخت به هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مهدی چمران با اشاره به اهم مسائل مطرح شده در بخش حمل و نقل برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران اظهار کرد: در این بخش در ارتباط با گسترش حمل و نقل عمومی و تأکید بر پیاده محوری سخن به میان آمد؛ ما پیشنهاد دادیم که ترغیب شهروندان به حرکت پیاده و پیش بینی تشویق برای استفاده از دوچرخه در برنامه لحاظ شود که البته شاید تأثیرات کمی داشته باشد اما به هر حال می تواند تا اندازه ای در توسعه حمل و نقل عمومی مؤثر واقع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: بیشترین احکام در ارتباط با حمل و نقل عمومی است؛ چرا که حمل و نقل و آلودگی هوا دو مسئله اصلی شهر تهران است و ان شاءالله در همین راستا احکام فراوانی که در بخش حمل و نقل عمومی در برنامه چهارم وجود دارد، اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که «احکام برنامه تا چه اندازه عملیاتی تدوین شده است؟»، یادآور شد: البته برنامه سه سال و نیمه است و ما تلاش کردیم میزانی که قابل انجام است در برنامه لحاظ شود.

چمران ادامه داد: در جلسات بحث شد که چه میزان اتوبوس تا پایان برنامه نیاز داریم؟ تعداد اتوبوس های مورد نیاز ما ۹ هزار اتوبوس است اما دیدیم تا پایان ۴ سال امکان تهیه و خرید ۹ هزار اتوبوس نه در توان وزارت کشور و نه در توان شهرداری تهران است؛ چراکه وزارت کشور باید برای تمام کشور اتوبوس خریداری کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در مسئله تأمین اتوبوس بسیار فکر و بحث شد، خاطرنشان کرد: پس از بررسی های صورت گرفته، تأمین هفت هزار و ۵۰۰ اتوبوس را تنظیم کردیم که تا پایان برنامه چهارم، تعداد اتوبوس های پایتخت به این میزان برسد.

وی با اعلام اینکه در تأمین واگن مترو نیز حساب و کتاب دقیق انجام شد، تصریح کرد: در این بررسی ها پیش بینی شد که ۱۱۳ واگن توسط شرکت های دانش بنیان، دیگر بخش ها و حتی شرکت مترو تولید شود.

چمران در پایان یادآور شد: بر اساس آنچه بررسی کردیم پیش بینی ما این بود که شاید نتوانیم ۶۳۰ دستگاه واگنی که در قرارداد آمده است، تأمین کنیم لذا بخشی از آن که قابل تحقق است، در برنامه لحاظ شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.